- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۱۸۶ زندانی غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: طی یکسال اخیر و با فعالیت ستاد دیه تعداد ۱۸۶ زندانی غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند.

خبرگزاری فارس: 186 زندانی غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اکبر محبی بعد از ظهر امروز در نشست جلسه هماهنگی جشن گلریزان شهرستان دشتستان اظهار داشت: فعالیت ستاد دیه فعالیتی ارزشمند است و تلاش گسترده‌ای برای ترویج فرهنگ فعالیت ستاد دیه در سطح استان داشته‌ایم.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر خاطر نشان کرد:‌ ستاد دیه یک ستاد مردمی است که با مشارکت افراد نیک‌اندیش و کمک‌های دولتی در زمینه آزاد‌سازی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند فعالیت می‌کند.

محبی بیان داشت: جرائمی همچون تصادفات، بدهی‌های مهریه و نفقه،‌ صدور چک‌های بی‌محل غیر کلاهبرداری و مواردی از این قبیل جرائم غیر عمدی هستند که ستاد دیه به آزاد‌سازی زندانیان مربوط به آنها می‌پردازد.

وی با مطلوب دانستن فعالیت ستاد دیه شهرستان دشتستان اضافه کرد: در شهرستان دشتستان فعالیت ستاد دیه بسیار موفق بوده است و در این چند سال زندانیان بسیاری از طریق این ستاد آزاد شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: عمده‌ترین فعالیتی که ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد به آن توجه دارد، فعالیت در زمینه جلب رضایت شاکیان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر متذکر شد: مردم اطمینان داشته باشند که کمک‌های جمع‌آوری شده توسط ستاد دیه شهرستان برای آزادسازی زندانیان همان شهرستان هزینه می‌شود.

محبی ادامه داد: اگر زندانی جرایم غیرعمد بخشی از هزینه را خود پرداخت کند و یا از خیرین کمک بگیرد ستاد نیز بخش اعظمی از بدهی ایشان را از سوی ستاد دیه کشور پیگیری و پرداخت می‌کند.

وی در تشریح سیاست‌های کاری ستاد دیه عنوان کرد: پرداخت وام و تسهیلات از سوی بانک‌های عامل برای پرداخت بدهی زندانیان جرایم غیرعمد از سیاست‌های مهم ستاد دیه محسوب می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر خواستار همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها شد و گفت: از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها می‌خواهیم با برگزاری جشن گلریزان و اطلاع‌رسانی لازم، در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت داشته باشند.

محبی بیان داشت: جشن گلریزان شهرستان دشتستان ۲۱ مرداد ماه سال جاری با همکاری مدیران اجرایی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۱۹۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد با ۱۷۰ میلیارد ریال بدهی در استان بوشهر زندانی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر تصریح کرد: از این شمار ۲۲ نفر مربوط به شهرستان دشتستان است که به دلیل مهریه، چک بلامحل و تصادفات زندانی هستند.

محبی با تبیین عملکرد سال گذشته ستاد دیه استان یادآور شد: طی یک سال گذشته ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد که بدهی آنها ۱۴۰ میلیارد ریال بود با فعالیت‌های ستاد دیه این استان زمینه آزادسازی آنها فراهم شد.