- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ظرفیت تولید گاز فاز یک پارس جنوبی ۲۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت

“عسلویه نیوز”مدیرعامل شرکت پتروپارس از افزایش ۲۰۰ میلیون فوت مکعبی ظرفیت تولید گاز فاز یک پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: ظرفیت تولید گاز فاز یک پارس جنوبی 200 میلیون فوت مکعب افزایش یافت

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس محمدجواد شمس اظهار داشت: صنعت نفت یکی از گسترده‌ترین صنایع کشور است و تاثیر بالایی بر پیشرفت و رونق اقتصادی ایران اسلامی دارد و مسئولان همواره برای توسعه این صنعت تلاش کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت پتروپارس خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف با بهره‌گیری از توان داخلی از مؤثرترین اقداماتی است که مسئولان به آن توجه دارند.

شمس اذعان داشت: طرح تولید گاز از فاز یک پارس جنوبی با یک سکوی بهره‌برداری هم‌اکنون در حال اجراست که با اجرای کامل این طرح ظرفیت تولید این فاز از ۸۰۰ میلیون فوت مکعب در روز به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به روند تولید ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز اضافه کرد: طرح افزایش تولید روزانه ۲۰۰ میلیون فوت مکعبی گاز در فاز یک پارس جنوبی در چند مرحله اجرایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته قسمتی از این پروژه اجرایی شد و در سال جاری باید کالاهای خاصی در این پروژه تامین شود که این اجناس تابستان امسال در این فاز نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس بیان داشت: فاز یک پارس جنوبی دارای دو سکوی بهره‌برداری SPD1 و SPD2 است که بر اساس برنامه جدید، تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز از یک سکوی این فاز انجام می‌شود و سکوی دیگر این فاز، با شش حلقه چاه تولیدی، به فاز ۱۹ پارس جنوبی واگذار خواهد شد.

شمس اجرای این برنامه را وابسته به حفاری تکمیلی چهار حلقه چاه جدید و ایجاد تغییراتی نسبی در سکوی نخست فاز یک دانست و تصریح کرد: این پروژه در قالب یک توافق‌نامه خرید خدمات فنی به شرکت پتروپارس واگذار شد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس ابراز داشت: طرح‌ توسعه‌ فاز یک‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ در بهمن‌ ۱۳۷۶ به‌ شرکت‌ پتروپارس‌ در قالب‌ بیع‌ متقابل‌ واگذار شد و در آبان‌ ۱۳۸۳ به بهره‌برداری‌ رسید.