- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیوست فرهنگی برای تمام فازهای پارس جنوبی

 فرماندار کنگان گفت: منطقه ویژه متعهد شد برای تمام فازهای پارس جنوبی نسبت به پیوست فرهنگی اقدام کند.

خبرگزاری فارس: پیوست فرهنگی برای تمام فازهای پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز” تیمور یزدان‌شناس شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان در ابعاد مختلف نیازمند رشد و توسعه است و مسئولان باید به‌طور ویژه در این زمینه گام بردارند.

وی افزود: این شهرستان به دلیل استقرار صنایع پتروشیمی و تاسیسات گسترده نفت و گاز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نیازهای مختلف این شهرستان شناسایی و اقدامات لازم برای برطرف شدن آنها صورت پذیرد.

یزدان‌شناس با اشاره به جمعیت بالای این شهرستان بیان کرد: توسعه سطح آموزش و فضاهای آموزشی متناسب با جمعیت منطقه به منظور بهبود سطح علمی و وضعیت تحصیل ساکنان این منطقه مورد توجه مسئولان بوده و در مجموع اقدامات قابل قبولی را در این عرصه انجام شده است.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: توسعه سطح فرهنگ و دانش یکی از نیازهای اساسی جامعه است و مسئولان باید توجهی گسترده به آن داشته باشند و در سال‌‌های اخیر اقدامات ارزشمندی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: تعامل بین مسئولان شهرستان کنگان از مهم‌ترین عواملی است که زمینه رشد و توسعه همه جانبه شهرستان کنگان را هموار کرده و باید این روند تداوم یابد.

یزدان‌شناس اذعان کرد: به منظور بررسی و رفع مشکلات منطقه شاهد برگزاری جلسه‌ای جامع با حضور نماینده حوزه انتخابیه، مدیرکل آموزش و پرورش، روسای آموزش و پرورش جنوب استان، مدیران ارشد شهرستان‌های جنوبی و جانشین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی برگزار شد و مسائل شهرستان‌های جنوبی در زمینه مشکلات آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سفر پربرکت مقام معظم رهبری به عسلویه در حافظه تاریخ منطقه جنوب ماندگار است و برکات فراوانی برای مردم جنوب به دنبال داشته است.

یزدان‌شناس گفت: اجرایی شدن مصوبات سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب در زمینه نوسازی مدارس از مصوبات این جلسه است و این پروژه‌ها تا یک‌ ماه آینده باید اجرایی شود.

این مسئول با اشاره به اجرای پیوست فرهنگی در فازهای مختلف منطقه ویژه بیان کرد: در ارتباط با مسائل فرهنگیِ آموزش و پرورش نیز، منطقه ویژه متعهد شد در تمام فازها نسبت به پیوست فرهنگی اقدام کند.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: رفع مشکل ایاب و ذهاب منطقه ویژه از اساسی‌ترین نیازهای شهرستان است و منطقه ویژه متعهد شده، موضوع ایاب و ذهاب بخش مرکزی شهرستان کنگان را حل کند.