آلودگی تاسیسات پارس جنوبی به آبزیان رسید
تاريخ ارسال خبر : 25 جولای 2015 | ساعت 19:48 | کد خبر: 33684 | sv192 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” آلودگی تاسیسات  پارس جنوبی به آبزیان رسید.IMG_2061

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” وجود تاسیسات عظیم پالایشگاهی در مجاورت ساحل نیلگون خلیج فارس باعث ایجاد آلایندگی به محیط پیرامونی بخصوص آبزیان شده است بطوریکه امروز شاهد صحنه های اسفبار از ریختن مواد میکروبی و شیمیایی به ساحل دریای عسلویه بوده ایم.

خبرنگار “عسلویه نیوز” برای پیگیری موضوع نظر یکی از کارشناسان بهداشت در خصوص ظهور آلایندگی در سواحل و خطر آبزیان را جویا شد که اینچنین پاسخ داد: خوشبختانه بیمای مشترک بین انسان و ماهی بسیار کم است چون انسان خونگرم و ماهی خونسرد است و بدلیل تفاوت سیستم بدنی معمولاً بیماری های مشترک وجود ندارد.

وی که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: البته باید به این نکته اذعان داشت که وجود آلایندگی که از طریق تاسیسات پالایشگاهی به ساحل دریا سرازیر می شود قطعاً باعث انتقال بیماری و حتی مرگ آبزیان می شود که مسئولین مربوطه بایستی در جهت جلوگیری از ادامه این روند غلط تدابیر خاصی بیندیشند.

شایان ذکر است مردم عسلویه به شدت از بروز چنین جریانی به ستوه آمده اند و خواستار برخورد مسئولین با عاملان آلودگی سواحل شدند.

“عسلویه نیوز” طی سال‌های گذشته میزان آلودگی در ساحل دریای عسلویه روندی افزایشی داشت که علت اصلی آن ورود فاضلاب‌های صنعتی از تاسیسات عظیم پالایشگاهی مجاور ساحل است که آثار زیان بار زوال زیست‌محیطی را هرگز نباید ناچیز دانست و ذکر این نکته الزامی است که آلودگی آب دریا ممکن است موجب بروز بیماری‌های پوستی در صیادان شود و سلامت آنها را به خطر اندازد.انتهای پیام/م.ج

IMG_2061

IMG_2062

IMG_2063

IMG_2070

عکس: نصرالله زارع


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ