- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دشتستان ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد دارد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان گفت: سال گذشته ۴۵ زندانی غیر عمد دشتستان آزاد شدند و هم‌اکنون این شهرستان ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد دارد.

خبرگزاری فارس: دشتستان 22 زندانی جرائم غیرعمد دارد

به گزارش “عسلویه نیوز”  بخشعلی دهقائدی شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: ستاد دیه استان بوشهر و شهرستان دشتستان در چند سال اخیر تلاش و فعالیت گسترده‌ای داشته و تعداد زیادی از زندانیان غیرعمد توسط این ستاد آزاد شده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: کمک به نیازمندان سنت ائمه اطهار (ع) است و قشر زندانیان جرایم غیرعمد نیازمندانی هستند که آنها و خانواده‌هایشان ناخواسته گرفتار شده‌اند و با کمک‌های مردمی می‌توانند نجات یافته و به زندگی بازگردند.

دهقائدی فعالیت سال گذشته ستاد دیه شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: در سال گذشته با هماهنگی مدیران شهرستان و بخش‌های تابعه جشن گلریزان با موفقیت برگزار شد و توانستیم عملکرد خوبی در این زمینه ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: با مشارکت خیرین دشتستانی در جشن گلریزان سال گذشته ۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان دشتستان با مساعدت ستاد دیه استان و مرکز و خیرین دشتستان با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال آزاد شدند و به آغوش گرم جامعه بازگشتند.

این مسئول یادآور شد: رویکرد ستادهای دیه در برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان، فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردمی در این امر خداپسندانه است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان بیان کرد: فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترهای لازم در راستای کمک به افراد نیازمند و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از سوی دستگاه‌های فرهنگی، روحانیون و رسانه‌ها ضروری است و انتظار می‌رود ایشان در این امر پیشگام باشند.

دهقائدی عنوان کرد: از آنجا که دین مبین اسلام همواره انسان‌ها را به نوع‌دوستی و انسانیت سفارش کرده، برگزاری جشن گلریزان بهترین فرصت برای تحکیم فرهنگ ایثار، گذشت و یاری به نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه دشتستان ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد دارد ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ دشتستانی به دلیل جرائم غیرعمد همچون مهریه، چک بلامحل و تصادفات زندانی هستند و با برگزاری جشن گلریزان می‌توانیم زمینه آزادی ایشان را فراهم آوریم.

معاون سیاسی اجتماعی شهرستان دشتستان با اعلام زمان برگزاری جشن گلریزان افزود: جشن گلریزان شهرستان دشتستان ۲۱ مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود و از مدیران اجرایی می‌خواهیم در این جشن حضور و مشارکت فعال داشته باشند.