- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای ۲۳ طرح اصلاحی در تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی

 مسئول اورهال پالایشگاه دوم پارس جنوبی از اجرای ۲۳ طرح اصلاحی در تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای 23 طرح اصلاحی در تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی

به گزارش” عسلویه  نیوز”به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهدی گرامی‌شیرازی اظهار داشت: تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پس از برگزاری ۱۰ جلسه هماهنگی بین گروه‌های برنامه‌ریزی، تعمیرات، مهندسی، کالا و بهره‌برداری از دی‌ماه سال گذشته شروع شد و پس از نهایی شدن فهرست کارها در تیرماه سال جاری شاهد آغاز این طرح بودیم که تا ۱۸ مرداد شاهد ادامه آن خواهیم بود.

مسئول اورهال پالایشگاه دوم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: از این دوره تعمیرات روز مربوط به انجام تعمیرات واحدهای فاز سوم، ۲۴ روز مربوط به تعمیرات فاز ۲ و ۷ روز نیز مربوط به انجام کار‌هایی است که نیازمند توقف کامل پالایشگاه است.

گرامی‌‌شیرازی بیان داشت: در تعمیرات اساسی سال جاری یک‌هزار و ۴۰۳ آیتم شامل ۱۸۲ مورد مربوط به فعالیت‌های برقی، ۱۸۲ مورد مربوط به فعالیت‌های گروه ابزار دقیق، ۶۷۹ مورد کارهای تعمیراتی مکانیک برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در تعمیرات اساسی امسال اجرای ۲۳ طرح اصلاحی برنامه‌ریزی شده که بخشی از آن به طور کامل اجرا و مابقی در دست اقدام هستند.

مسئول اورهال پالایشگاه دوم پارس جنوبی یادآور شد: از کارهای اساسی تعمیرات سال جاری می‌توان به تعویض کامل جدا‌کننده DSO در واحد ۱۱۴ فاز سه، تعویض خطوط انتقال ۸ و ۱۰ اینچی انتقال MEG از واحد‌های تثبیت میعانات گازی به واحد احیای MEG، تعویض تمام شیرهای سینی‌های برج تثبیت میعانات گازی هر دو فاز اشاره کرد.

گرامی‌شیرازی گفت: بازنگری و اصلاح ستینگ‌رله‌های Micom تمامی ایستگاه‌های برق، تعویض فرول‌های کوره واکنش هر چهار واحد تولید گوگرد، اتصال خط لوله هوای ابزار دقیق پشتیبان از فازهای ۶ و ۷ و ۸ به شبکه هوای ابزار دقیق پالایشگاه و تعمیرات قطعات سر مشعل‌های هر دو فاز از برنامه‌هایی است که در این دور از تعمیرات می‌توان به آن اشاره کرد.

این مسئول در ارتباط با فعالیت‌های تعمیراتی که در قالب طرح اصلاحی انجام گرفته‌اند متذکر شد: تعویض لوله‌های ۱۴ و ۲۰ اینچی بخار خروجی از بازجوش ‌آورهای برج احیای آمین در واحدهای شیرین‌سازی گاز فاز دو از برنامه‌هایی است که در قالب طرح اصلاحی صورت پذیرفته است.

وی متذکر شد: نصب مسیر کنار گذر برای مبدل‌های پیش‌گرم‌کن نمک‌زدا در واحد‌های تثبیت میعانات گازی، تعویض تمامی پیچ و مهره‌های دودکش خروجی واحد گوگرد‌سازی فاز ۲ و نصب نگه‌دارنده به منظور جلوگیری از تخریب مجدد و جداشدگی قطعات دودکش مذکور، ارتقای PDCS (Power Distribution Control System) از جمله کارهایی هستند که در قالب طرح اصلاحی انجام شده‌اند.

مسئول اورهال پالایشگاه دوم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: همچنین لازم به ذکر است که تمامی یک‌هزار و ۴۰۳ آیتم مورد اشاره‌ بالا در قالب یک‌هزار و ۸۰۰ مجوز کار، مراحل برنامه‌ریزی و آماده‌سازی را با در نظر گرفتن تمامی دستورالعمل‌های ایمنی و عملیاتی گذرانده و در اختیار گروه‌های تعمیراتی و مهندسی قرار گرفته است.