- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راز محبوبیت حجت الاسلام گنجی چیست؟

“عسلویه نیوز” راز محبوبیت حجت الاسلام گنجی چیست؟محمدی زاده [1]

این روزها شیخ گنجی که پس از عسلویه به عنوان امام جمعه جم منصوب گردیده و پیش از آن نیز امامت جمعه شهرستان دیلم را در کارنامه خود داشت میان مردم محبوبیت خاصی دارد.اما علت این محبوبیت چیست؟

به نظر می رسد در منظر مردم ایران به ویژه مردم جنوب و استان بوشهر که از دیر باز مسلمانی را پیشه خود ساخته اند ، علمای دین جایگاه ویژه ای داشته و دارند و همواره مورد تکریم و تجلیل قرار می گیرند.حجت الاسلام والمسلمین گنجی در کسوت لباس روحانیت مورد احترام قاطبه مردم قرار دارد اما او ویژگی هایی دارد که وی را از دیگران متمایز می سازد.یا او را بیش از دیگران برجسته می نماید.

شیخ گنجی همواره می کوشد با مردم باشد و با مردم بماند،در شادی مردم شاد و در سوک و عزای آنان با آنان همدرد می شود،او این ویژگی را برای تداوم مسئولیت و جایگاه خود نمی خواهد،حتی وقتی امام جمعه شهرستان جم می شود باز هم از حقوق مردم عسلویه دفاع می کند،وقتی مردم عسلویه در غم از دست دادن جوانی به سوک نشسته اند او نیز چونان یکی از آنان در خطبه های جمعه فریاد می زند،او برای اشتغال جوانان به مسئولین نهیب می زند،می داند که بیکاری منشا همه دردهاست،گویی درد مردم را با گوشت و پوست و استخوان خود درک می کند.

هیچ گاه خود را از مردم جدا نمی داند،در سال های دفاع مقدس هم او همراه و همگام با مردم و بسیجیان، بیشترین حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل را دارد و به افتخار جانبازی نائل می آید.

ویژگی دیگر شیخ گنجی تلاش برای برقراری وحدت در میان نیروهاست،او سعی می کند شیعه و سنی را تکریم کند و برای وحدت آنان بیش از پیش تلاش نماید،جریان های سیاسی را به هم نزدیک نماید و از همه ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده نماید.

شیخ گنجی نمونه یک روحانی مردمدار و موفق است که خدمات ارزشمند او همواره مورد توجه مردم قرار گرفته است.او در هر جایی که توفیق خدمت یافته نام نیکی از خود به یادگار گذاشته است.

هنگام تودیع از دیلم و عسلویه با نصب بنرهایی از او تجلیل کردند یا وقتی گمانه زنی رسانه ای در خصوص جابجا شدن ایشان از جم انجام شد شاعران جم در تجلیل شخصیت این عزیز اشعاری را سرودند و از وی تکریم کردند .مردمان قدرشناس دیلم و عسلویه نیز همواره از وی به عنوان چهره ای خدوم،دوست داشتنی،محبوب و مردمدار یاد می کنند.

 

محمود محمدی زاده.مرداد۹۵٫عسلویه