- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ثبت‌نام ۱۴۹ هزار دانش‌آموز در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر از ثبت‌نام ۱۴۹ هزار دانش‌آموز در استان بوشهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام 149 هزار دانش‌آموز در استان بوشهر

به گزارش “عسلویه نیوز”خلیل رضایی در نشست با مسئولان کنگان اظهار داشت: تعلیم و تربیت در نظام اسلامی و جوامع انسانی از نیازهای مهم محسوب می‌شود و از تمامی مدیران اجرایی می‌خواهیم آموزش و پرورش را در توسعه علمی و حل مشکلات آموزشی یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر در تبیین مسئولیت‌های اساسی آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه کشور گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و متعهد اصلی‌‌ترین وظیفه و مأموریت آموزش و پرورش است.

وی هزینه کردن در آموزش و پرورش را یک نوع سرمایه‌گذاری دانست و تأکید کرد: در آموزش و پرورش هر قدر تلاش کنیم باز هم می‌توان فعالیت بیشتری انجام داد و همه اقشار جامعه از فواید این فعالیت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رضایی بیان داشت: تزکیه از مسائل مهمی است که به‌عنوان یکی از ضروریات آموزش و پرورش در بحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: ترویج و تعمیق مسائل دینی، مذهبی و قرآنی از راهکارهای ارائه شده در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش به منظور توسعه معنوی جامعه است.

رضایی اذعان داشت: تغییر در نظام آموزشی کشور از اهداف اساسی است که در سال‌های اخیر شاهد برنامه‌ریزی گسترده مسئولان آموزشی و فرهنگی جامعه در این زمینه بوده‌ایم و تمامی این برنامه‌ها در قالب طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق یافته است.

وی تاکید کرد: چشم‌انداز اسلامی شدن آموزش و پرورش از رئوس برنامه‌های این طرح است و توجه به خواسته‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در امر آموزش و پرورش از مهم‌ترین وظایف مسئولان آموزشی کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح در استان بوشهر صورت پذیرفته و به نحو مطلوب شاهد اجرای آن در مناطق مختلف آموزشی خواهیم بود.

رضایی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان در استان افزود: از آغاز ثبت‌نام تاکنون ۱۴۹ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی یادآور شد: انتظار داریم که در آخرین مهلت تعیین شده سایر دانش‌آموزان نیز اقدام به ثبت‌نام کنند تا شاهد سال تحصیلی پربار باشیم.