- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کمبود فضای آموزشی در روستاهای کنگان

 فرماندار کنگان از کمبود فضای آموزشی در روستاهای شهرستان کنگان خبر داد و خواستار توجه آموزش و پرورش به این معضل شد.

خبرگزاری فارس: کمبود فضای آموزشی در روستاهای کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” تیمور یزدان‌شناس در نشست با مدیران اجرایی شهرستان کنگان اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم برای توسعه و بالندگی ایران اسلامی و رفاه و آسایش مردم تلاش کنیم و در این راستا از هیچ تلاشی نباید فروگذار کنیم.

فرماندار کنگان خاطر نشان کرد: در روند پیشرفت و توسعه باید به نیازهای شهرستان در تمامی ابعاد و عرصه‌ها توجه داشته باشیم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و جذب منابع مالی زمینه را برای این هدف هموار کنیم.

یزدان‌شناس با تاکید بر نقش برنامه‌‌ریزی مدیران محلی در پیشرفت و توسعه شهرستان‌ها بیان داشت: مدیران و مسئولان محلی باید با برنامه‌ریزی‌های مدون، ارائه راهکارها و تعیین اولویت‌ها و پیگیری برای رفع آنها زمینه را برای پیشرفت و توسعه این شهرستان هموار کنند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در تمامی جوامع پیشرفته از اهمیت بالایی برخوردار است و در شرایط فعلی اساسی‌ترین مشکلات مردم منطقه را بحث آموزش تشکیل داده است.

این مسئول یادآور شد: به دلیل نبود مدارس در روستاهای شهرستان کنگان دانش‌آموزان روستاهای این شهرستان امکان تحصیل آسان را ندارند و از آموزش و پرورش استان می‌خواهیم با ایجاد مدرسه شبانه‌روزی در شهرستان، مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان شهرستان را برطرف کنند.

فرماندار شهرستان کنگان عنوان کرد: تحصیل از نیازهای اساسی جامعه است و شرایط فعلی اجحاف در حق جوانان کنگانی است و امیدواریم با حسن توجه مدیرکل آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید شاهد مشکل خاصی در عرصه آموزشی شهرستان نباشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم پروژه‌های اداره کل نوسازی مدارس در شهرستان کنگان حضور نماینده نوسازی مدارس به عنوان ناظر مقیم شهرستان از نیازهای این شهرستان به شمار می‌رود.

یزدان‌شناس اذعان داشت: با توجه به معضلات خاص آموزش و پرورش در سال جدید مبلغی برای خرید زمین در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیش‌بینی شده است.