- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حضور سرپرست خانوار در زندان سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

 امام جمعه آبپخش گفت: حضور سرپرست خانوار در زندان موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

خبرگزاری فارس: حضور سرپرست خانوار در زندان سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام خداداد رضایی در آئین جشن گلریزان در آبپخش اظهار داشت: اسلام همواره انسان‌ها را به نوع‌دوستی سفارش کرده و تلاش برای آزاد‌سازی زندانیان نیازمند نمودی از نوع‌دوستی انسان‌ها در جامعه است.

وی افزود: مجرمانی که تعمدا مرتکب به جرائم می‌شوند مستحق اشد مجازات هستند و همواره شاهد هستیم که قضات و سیستم قضایی جمهوری اسلامی بر اساس قوانین مجازات می‌کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: منابع متعددی برای آزادسازی زندانیان نیازمند وجود دارد و علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، می‌توان از وجوهات شرعی هم برای این امر استفاده کرد.

امام جمعه آبپخش با اشاره به اینکه اسلام مسلمانان را مکررا به بر و تقوا توصیه کرده است بیان داشت: یکی از مصادیق تعاون در بر و تقوا آزادسازی مجرمان و زندانیان جرائم غیر عمد است.

رضایی ادامه داد: حضور زندانیان جرائم غیرعمد در زندان تبعات نامطلوب زیادی برای جوامع انسانی دارد و نجات آن فرد را می‌توان نجات جامعه از تبعات بعدی قلمداد کرد.

وی در همین راستا ابراز داشت: مشکلات مالی و اقتصادی به مشکلات و مفاسد اخلاقی می‌انجامد و شخصی که در زندان به سر می‌برد، خانواده او با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند و حضور سرپرست خانوار در زندان موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

امام جمعه آبپخش تاکید کرد: اگر بسیاری از مسائل و مفاسد اجتماعی را ریشه‌یابی کنیم متوجه می‌شویم که اگر آن مشکلاتی خاص در خانواده فردی که مرتکب به این مفسده وجود نداشت، هرگز شاهد وقوع چنین مسائل و مشکلاتی در جامعه نمی‌شدیم.

وی متذکر شد: این مفاسد پس از شکل‌گیری وارد جامعه می‌شوند و ما شاهد آن هستیم و امکان گسترش آن نیز در جامعه وجود دارد.

رضایی اذعان داشت: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در جشن گلریزان کمک به پاکی جامعه‌ای است که خود ما در آن زندگی می‌کنیم و در صورت وجود آلودگی، آن آلودگی دامن‌گیر همگان خواهد شد.

رضایی تاکید کرد: امروز هم و غم مسئولان نظام اسلامی فرهنگ‌سازی به منظور کاهش جرائم و کاهش زندانیان است و رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مسئولان دستگاه‌ قضایی کشور هم بر این مهم تاکید داشته‌اند.