- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

واشنگتن‌پست: ۳۰۰۰ نفر در ۳۰ سال قربانی شلیک گلوله شده اند

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به کشتار اخیر در سالن تئاتر کلورادو آمریکا اعلام کرد در بین سالهای ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۰، دستکم ۶۴۵ مورد خشونت تیراندازی در آمریکا صورت گرفت که حدود ۳ هزار قربانی برجای گذاشت.

خبرگزاری فارس: واشنگتن‌پست: ۳۰۰۰ نفر در 30 سال قربانی شلیک گلوله شده اند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی “واشنگتن‌پست”، از دهه ۱۹۹۰ تاکنون خشونت‌های مرتبط با تیراندازی با افزایش چشمگیری در آمریکا مواجه بوده است که در این تیراندازی‌ها تعدادی نیز کشته و برخی نیز زخمی می‌شوند.

روزنامه واشنگتن‌پست در ادامه به یکی از تیراندازی‌های اخیر در سالن تئاتر کلورادو اشاره کرد که طی آن یک فرد مسلح با نقاب به سمت تماشاچیان حاضر در سالن تیراندازی کرد و ۱۲ نفر در این حادثه کشته و ۵۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند و یک ملت نیز از این رخداد در هراس و وحشت رفتند.

طبق گزارش “جیمز آلن فاکس” جرم شناس دانشگاه شمال شرقی  آمریکا، در بین سالهای ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۰، دستکم ۶۴۵ مورد حادثه تیراندازی رخ داده است که طی تمامی این رخدادها دستکم ۲ هزار و ۹۴۹ نفر کشته شدند.

واشنگتن‌پست ادامه داد که در ورای این آمار خام، یک آمار مرتبط با تأثیر گذاری روحی این تیراندزای‌ها نیز موجود است، کشتار دسته‌جمعی مردم طی یک تیراندازی، زمانیکه در رسانه های خبری برجسته می‌شود، می‌تواند یک کشور بزرگ را خیلی سریع به یک کشور کوچک تبدیل کند و اجسادی که حتی هویت آنها مشخص نیست نیز به افراد واقعی تبدیل برای مردمی تبدیل می‌شوند که حتی آنها را نمی‌شناسند که مرگ آنها غم و تراژدی بزرگی برای باقی افراد به وجود می‌آورد.

بر اساس این گزارش،‌در حادثه تیراندازی دانشگاه ویرجینیا در سال ۲۰۰۷ و دبیرستان “کلمباین” در سال ۱۹۹۹ نیز تعدادی کشته شدند که برخی از این حملات مرتبط با تیراندازی با یک ایدئولوژی سیاسی همراه است و می‌توان از آن بعنوان تروریسم یاد کرد.

کشتار در تئاتر کلورادو یکی از بدترین رخدادهایی به وقوع پیوسته در خاک آمریکا از زمان حادثه خشونت‌‌آمیز در ویرجینیا در سال ۲۰۰۷ بود که در آن ۳۲ نفر کشته شدند.دو سال بعد از آن در کشتار “فورت هود” تگزاس در حادثه تیراندازی ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط کمپین جلوگیری از خشونت‌های مرتبط با حمل سلاح و شلیک گلوله “برادی”، آمریکا سالانه به طور میانگین با حدود ۲۰ حادثه تیراندازی گسترده روبرو است.