- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توسعه مساجد در اولویت اقدامات فرهنگی است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی دشتستان تقویت می‌شود ‌گفت: توسعه مساجد در اولویت اقدامات فرهنگی است.

خبرگزاری فارس: توسعه مساجد در اولویت اقدامات فرهنگی است

به گزارش “عسلویه نیوز” بخشعلی دهقائدی ظهر امروز در بازدید از مصلای جمعه برازجان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی دولت خدمتگزار توسعه و توجه به زیرساخت‌های فرهنگی است و در سال‌های اخیر این امر به جد در شهرستان دشتستان اجرایی شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: در سال گذشته شاهد هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد ریالی فرمانداری دشتستان در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی بوده‌ایم و در سال جاری نیز توجه ویژه‌ای به پروژه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خواهیم داشت.

وی نماز جمعه را اثرگذارترین پایگاه فرهنگی کشور دانست و افزود: مصلای نماز جمعه از مهم‌ترین مراکز دینی و فرهنگی کشور است که در تمامی عرصه‌ها می‌تواند اثرگذار باشد و دشمنان همواره هراس خاصی از این مراکز دینی و فرهنگی داشته و خطبه‌های نماز جمعه را رصد کرده‌اند.

دهقائدی یادآور شد: توجه به توسعه و تکمیل مساجد و مصلی‌های نماز جمعه به‌عنوان مهم‌ترین و اثربخش‌ترین مراکز فرهنگی در شهرستان دشتستان در دستور کار مدیران اجرایی قرار دارد و در سال‌های گذشته به خصوص دو سال گذشته اقدامات شایانی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان دشتستان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه مصلی نماز جمعه دشتستان اختصاص یافت.

دهقائدی بیان داشت: در سال جاری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توجه خاصی به این مساله داشته‌ایم و ۵ میلیارد ریال برای توسعه مصلی جمعه برازجان پیش‌بینی شده است.

وی متذکر شد: مساجد از پایگاه‌های مهم حضور اقشار مختلف جامعه و جوانان است و در این مراکر مهم باید به برنامه‌ها و مسائل فرهنگی، ورزشی، دینی و … توجه داشته باشیم.

دهقائدی با تاکید بر اینکه در سال گذشته توجه خاصی به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مصلای جمعه برازجان داشته‌ایم افزود: احداث کتابخانه دیجیتال در مصلای جمعه برازجان از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای توسعه فرهنگی این مصلی صورت پذیرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان تاکید کرد: خانه عالم و کتابخانه دیجیتال این مصلی با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال احداث شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.