- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری نخستین جشنواره بزرگ شهروند قرآنی در برازجان

شهردار برازجان از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ شهروند قرآنی در شهر برازجان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین جشنواره بزرگ شهروند قرآنی در برازجان

به گزارش “عسلویه نیوز” کریم حسین‌آبادی شامگاه پنجشنبه در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: توسعه فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری است و در این مسیر از همه ظرفیت بهره می‌بریم.

وی افزود: در سال گذشته و امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح برازجان با تلاش مجموعه شهرداری انجام گرفته و نتایج خوبی نیز در بر داشته است.

شهردار برازجان از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ شهروند قرآنی در شهر برازجان خبر داد و خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و با همکاری کانون قرآن و عترت، نخستین جشنواره بزرگ شهروند قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

حسین‌آبادی تصریح کرد: این طرح در راستای ترویج مسائل فرهنگی و مذهبی و به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ قرآنی در جامعه و همچنین شناسایی و شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان دشتستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در پنج رشته مختلف شامل قرائت زیر ۱۶ سال، قرائت بالای ۱۶ سال، و حفظ یک جزء، ۳جزء و ۱۰جزء برگزار می‌شود.

شهردار برازجان یادآور شد: با حمایت‌های صورت گرفته توسط شهرداری برازجان در راستای انجام این‌گونه فعالیت‌های ارزشمند، با رایزنی‌های انجام شده با کانون قرآن و عترت برازجان، کارگروه فرهنگی شهرداری تصمیم گرفت تا به مناسبت این ایام مبارک، این اقدام به زودی صورت پذیرد.

این مسئول متذکر شد: زمان برگزاری این طرح ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه سال جاری و آخرین مهلت ثبت‌نام نیز تا یازدهم مرداد است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از قاریان بین‌المللی و استانی تجلیل خواهد شد اذعان داشت: شهرداری برازجان همواره از فعالیت‌های دینی و مذهبی حمایت لازم را انجام می‌دهد.