- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برپایی ۷۰۰ مراسم قرآن‌خوانی در دشتستان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برپایی ۷۰۰ مراسم قرآن‌خوانی در دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برپایی 700 مراسم قرآن‌خوانی در دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا شامگاه پنج‌شنبه در نشست فعالان مذهبی شهرستان دشتستان اظهار داشت: ماه رمضان قداست بالایی دارد و در این ماه دروازه‌های رحمت باز شده و دروازه‌های دوزخ بسته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان ادامه داد: در این ماه شبی وجود دارد که از هزاران ماه بهتر است و کسی که از خیر و برکت آن محروم شود، در حقیقت کاملاً محروم شده است.

محمودی‌نیا اضافه کرد: رمضان والاترین ماه‌ها است، ایام آن والاترین ایام، شب‌های آن برترین شب‌ها و ساعات آن بهترین ساعات است که دعای شما در این ماه مستجاب است و خواب شما نیز عبادت محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام ایام و مکان‌ها متعلق به خداست لیکن خداوند می‌خواهد به بندگانش ترحم کند، لذا به برخی روزها و مکان‌ها ویژگی خاصی می‌دهد، در هفته یک روز را (روز جمعه) مورد توجه قرار داده و در سال یک ماه را (ماه رمضان) و در این ماه یک شب (شب قدر) را برگزیده که در روایات آمده اگر فردی در شب قدر گناهانش آمرزیده نشود تا ماه رمضان آینده نباید امیدی به مغفرت داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: ماه رمضان ماه تقوا، رحمت و مغفرت است تا جایی که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: اگر مردم منافع و اهمیت ماه رمضان را می‌دانستند آرزو می‌کردند که تمام ایام، ماه رمضان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برپایی ۷۰۰ مراسم قرآن‌خوانی در دشتستان خبر داد و گفت: در ماه رمضان در مساجد و حسینیه‌ها و بسیاری از منازل شاهد برپایی مراسمات قرآن‌خوانی و مقابله قرآن هستیم و در شهرها و روستاهای مختلف دشتستان بیش از ۷۰۰ مراسم قرآن‌خوانی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

محمودی‌نیا متذکر شد: افزایش سطح کیفی برنامه‌های قرآنی و افزایش محتوای مراسمات مذهبی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره در سال جاری است.

وی بیان کرد: تقویت برنامه‌های مذهبی و دینی و تلاش برای حمایت از فعالان این بخش نیز از جمله اولویت‌های مسئولان تبلیغات است.