- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بازرسی و نظارت بر ۱۹۸۰ صنف در شهرستان جم

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم از بازرسی و نظارت بر ۱۹۸۰ صنف در شهرستان جم از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

خبرگزاری فارس: بازرسی و نظارت بر 1980 صنف در شهرستان جم

به گزارش “عسلوبه نیوز” حسین اعتباری شامگاه پنج‌شنبه در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: تنظیم بازار و تامین رفاه و آرامش مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و برای تحقق این مهم از همه امکانات و توان موجود به نحو مطلوب بهره می‌بریم.

وی افزود: نظارت مستمر بر بازار و برخورد با متخلفان و گرانفروشان از مهم‌ترین عوامل کنترل و ثبات بازار است و در این مسیر تلاش لازم را انجام داده‌ایم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم با ابراز رضایت از وضعیت بازار جم خاطر نشان کرد: بازار در شهرستان جم نسبت به شهرستان‌های همجوار وضعیت مطلوبی دارد.

اعتباری با بیان اینکه جم از شهرستان‌های گران استان نیست تصریح کرد: بیشتر اجناس دارای قیمت فروش هستند که هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند بالاتر از قیمت آن بفروشد و ضمن اینکه با مقایسه بازار شهرستان جم با شهرستان‌های اطراف به این نتیجه می‌رسیم که شهرستان جم در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی در مورد وضعیت بازار میوه و تره‌بار و نارضایتی برخی از مردم از قیمت‌ها ابراز داشت: کیفیت میوه‌ عرضه شده در شهرستان جم به مراتب بالاتر از کل استان است و همین کیفیت بالا معمولاً با قیمت بیشتر نیز همراه است.

این مسئول گفت: ما به منظور کنترل این بازار به طور روزانه قیمت‌ها را از بازار میوه و تره بار شیراز می‌گیریم و در عین حال میوه با قیمت پایین‌تر نیز در بازار جم عرضه می‌شود.

اعتباری در ارتباط با وضعیت نظارت بر روند عرضه کالا‌ در بازار جم یادآور شد: در سه ماه اول امسال ۲۵ مورد گشت مشترک اداره تعزیرات حکومتی، اماکن عمومی و شبکه بهداشت انجام شده و از تعداد ۱۹۸۰ صنف بازرسی انجام شده که از این تعداد ۱۲۴ تخلف احراز شده و مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال جریمه برای متخلفین در نظر گرفته شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم مهم‌ترین واحدهای متخلف را نانوایی، طلا فروشی، و داروخانه‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: از مردم می‌خواهیم که با نظارت خود بر بازار زمینه کم‌فروشی و گران‌فروشی را از بین ببرند و گشت نامحسوس این سازمان در شهرستان باشند و موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا بررسی و پیگیری شود.