- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دولت‌های مسلمان در برابر نسل‌کشی در میانمار ایستادگی کنند

امام جمعه برازجان گفت: دولت‌های مسلمان در برابر نسل‌کشی در میانمار ایستادگی کنند.

خبرگزاری فارس: دولت‌های مسلمان در برابر نسل‌کشی در میانمار ایستادگی کنند

به گزارش “عسویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به برکات ماه رمضان به اهمیت توبه اشاره کرد و اظهار داشت: توبه در لغت به معنای بازگشت از گناه است و در قرآن کریم به معنای رجوع انسان گناهکار آمده است.

وی افزود: قرآن در آیات متعددی مردم را به توبه تشویق کرده و از مردم می‌خواهد که از رحمت خداوند مایوس نشوند.

مصلح در خطبه دوم به سالروز تاسیس نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: به فرموده امام صادق(ع)، خداوند روز جمعه را بر سایر روزها فضیلت داده و خواندن نماز جمعه در این روز اجر بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: نماز جمعه در موفقیت‌های نظام اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده و همواره شاهد پویایی و بالندگی این نهاد و پایگاه مهم هستیم.

امام جمعه برازجان به سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت ابوطالب(ع) از بزرگترین حامیان پیامبر(ص) بود و در گسترش اسلام نقشی اساسی داشته است و حضرت خدیجه (س) نیز تمام دارایی‌اش را برای اسلام هزینه کرد.

مصلح به ششم مرداد روز ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان باید آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی به روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و افزود: شیر مادر در واقع بهترین و پاک‌ترین و مقوی‌ترین غذا برای کودکان است و مادران باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

امام جمعه برازجان در ادامه به کشتار مسلمانان میانمار پرداخت و با انتقاد از عکس‌العمل مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر اذعان داشت: مدعیان حقوق بشر به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و انتظاری از استکبارگران هم نیست ولی از دولت‌های مسلمان انتظار می‌رود در برابر این نسل‌کشی بایستند.

مصلح به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد و یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، با وجود چالش‌هایی که برای آرمان‌های انقلاب وجود دارد ولی هیچ بن‌بستی نیست و ایران اسلامی با تحمل فشارها و تحریم‌ها به سمت موفقیت و پیشرفت روزافزون در حرکت است.