- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کشف بزرگ‌ترین مخفیگاه تروریست‌ها در دمشق

عملیات‌های ارتش و نیروهای امنیتی سوریه جهت مقابله با گروه‌های مسلح و تروریستی در شهرهای مختلف ادامه دارد و یکی از خانه‌های تیمی گروه‌های مسلح نیز در محله کفرسوسه دمشق کشف شد.

خبرگزاری فارس: کشف بزرگ‌ترین مخفیگاه تروریست‌ها در دمشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، عملیات‌های ارتش و نیروهای امنیتی سوریه امروز نیز ادامه پیدا کرد. براساس گزارش‌های رسیده آخرین تحولات در مناطق مختلف سوریه به شرح ذیل است.

 

حلب : تروریست ها متحمل خسارات سنگینی شدند

 

طرف‌های مسئول به مقابله با گروه‌های تروریستی پرداختند که از منطقه “داره عزه” به شهر حلب در حرکت بودند و موفق شدند، ۵ خودرو زرهی که بر روی آنها مسلسل‌های سنگین نصب شده بود و همچنین با خود بمب و مواد منفجره حمل می‌کردند را هدف قرار دهند و بر اثر آن تمام افراد دورن خودروها کشته و مجروح شدند.

همچنین در حلب دو موشک به منطقه “المشهد” در کنار میدان سبزه و تره‌بار شلیک شد که تنها خسارات مادی به دنبال داشت، ادامه تحت پیگرد قرار دادن گروه‌های تروریستی توسط طرف‌های مسئول در منطقه “باب الحدید” و امکان به محاصره در آوردن آنها و وارد آوردن خسارات سنگین به صفوف این تروریست‌ها که در مقابل یکی از این گروه‌های تررویستی اقدام به سوزاندن پل “الحج” و تخریب کامل آن کرده بودند، از دیگر تحولات حلب است.

انفجار بمب مقابل دایره امتحانات آموزش و پرورش حلب که خسارات مادی در پی داشت و کذب بودن تصرف بیمارستان تخصصی کودکان شهر حلب از دیگر اخبار این استان است.

ادلب : چندین بمب خنثی شد

در استان ادلب نیروهای امنینی موفق شدند چندین بمب کار گذاشته شده در راه حلب – ادلب در نزدیکی دانشگاه ایبلا را خنثی کنند.

گروه‌های تروریستی که درصدد شلیک آتش مقابل مسجد جامع “سعد” در منطقه “الثوره” در ادلب بودند، تحت پیگرد قرار گرفتنه و ارتش موفق شد‌ دو تروریست را به هلاکت برسانند که یکی از آنها “محمد عبد القادر زکزاک” نام داشت.

درعا : درگیری ها ادامه دارد

به رغم ادعای برخی شبکه ها مانند العربیه سعودی که گفته بود گروه‌های تروریستی در درعا به موفقیت های بزرگی دست یافته اند، ارتش سوریه این اخبار را دروغ خواند و درگیری با تروریست ها ادامه دارد و شبه نظامیان موفق نشده اند نفوذ خود را در این شهر گسترش دهند. کلیت شهر در کنترل ارتش است.

درگیری طرف‌های مسئول با گروه مسلحی که تلاش داشتند، اقدامات تجاوزکارانه خود را پس از خروج نمازگزاران از مسجد جامع الحسن در این شهر به اجرا بگذارند، ادامه داشت این درگیری‌ها منجر به کشته شدن چهار تروریست شد.

دیر الزور: مقر اتحادیه کارگران هدف موشک قرار گرفت

اخبار رسیده حاکی است مقر اتحادیه کارگران دیر الزور در منطقه ” الشیخ یاسین” هدف موشک قرار گرفت و در آتش سوخت اما طرف‌های مسئول اقدام به خاموش کردن این آتش سوزی کردند.

گروه‌های تروریستی مسلح توسط دستگاه‌های امنیتی در منطقه “المیادین” که درصدد حمله به اهالی و ساکنان این منطقه و ایجاد رعب و وحشت و قتل و کشتار در میان آنها بودند، امروز به شدت بیشتری تحت پیگرد قرار گرفتند.

یک منبع آگاه در استان دیر الزور اعلام کرد که این درگیری‌ها موجب کشته و مجروح شدن چندین تروریست شد، همچنین دستگاه‌های امنیتی با یک گروه مسلح در خیابان “علی بیک” بزرگ در شهر دیر الزور که اقدام به تهدید اهالی منطقه و ایجاد رعب و وحشت در منطقه می‌شدند، درگیر شدند. این درگیری‌ها خسارات سنگینی را در صفوف تروریست‌ها وارد آوردند.

دمشق- کفرسوسه: کشف بزرگ ترین مخفیگاه تروریست ها

خبرها حاکی است انواع سلاح‌های سرد مانند ساطورها و کاردهای بزرگ و همچنین تفنگ‌های مخصوص تک تیزاندازی و پاسپورت‌ها و گذرنامه‌های جعلی در یکی از خانه‌های تیمی گروه‌های مسلح در کفرسوسه کشف شد. صدای تیراندازی دیگر در سطح شهر شنیده نمی شود.

حمص : درگیری با یکی از گروههای مسلح

درگیری‌های طرف‌های مسئول با گروه مسلح که تلاش داشت راه بین المللی “الرستن” را قطع و آن را به کنترل خود درآورد، امروز ادامه داشت و ارتش سوریه موفق شد خسارات سنگینی به خودروهای آنها وارد آورد.

اطراف دمشق،‌ منطقه الحجر الاسود: خنثی کردن بمب

واحدهای مهندسی برای هشتمین روز متوالی بمب‌های کار گذاشته شده توسط گروه‌های مسلح در نزدیکی مسجد جامع “الرحمن” در منطقه الحجر الاسود را خنثی کردند. وزن هریک از این بمب‌ها به یک کیلو گرم می‌رسید و از دور کنترل می‌شدند.

لاذقیه: ادامه گشت زنی ارتش در مناطق کوهستانی

 

اخبار رسیده حاکی است که گشت‌زنی ارتش سوریه در مناطق کوهستانی و الجبلیه و جنگل‌های منطقه “دورین” و اطراف آن در لاذقیه ادامه دارد.