- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تولید روزانه ۲۸۵ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید روزانه ۲۸۵ میلیون مترمکعب گاز در فازهای مختلف پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید روزانه 285 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی
  •  

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با ” عسلویه انیوز”ظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و تلاش برای دسترسی به اهداف و برنامه‌های مورد نظر با همکاری همه مسئولان و کارکنان انجام می‌شود.

وی افزود: در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده شاهد تلاش بیشتر متخصصان داخلی در پارس جنوبی هستیم و با وجود تحریم‌های بین‌المللی به موفقیت‌های قابل قبولی رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید روزانه ۲۸۵ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: تا سال گذشته میزان برداشت روزانه از پارس جنوبی حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب گاز بود که سال گذشته ۴۵ میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز کشور اضافه شد و تولید گاز از پارس‌جنوبی به ۲۸۵ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

سوری از تولید گاز در ۵ فاز جدید پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته در سال جاری شاهد برداشت گاز از فازهای ۱۲ (بزرگ‌ترین فاز پارس جنوبی) و فازهای ۱۵ و ۱۶ و همچنین فازهای ۱۷ و ۱۸ خواهیم بود که امیدوار هستیم با تلاش دسته‌جمعی این مهم محقق شود.

وی از افزایش روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت پارس جنوبی خبر داد و گفت: در صورت دسترسی به اهداف مورد نظر و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا حدود یک‌سال آینده روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت پارس جنوبی افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اذعان داشت: برای موفقیت و پیشرفت در پارس جنوبی باید دست به دست هم دهیم و از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود به نحو مطلوب بهره ببریم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.