- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جمع‌آوری روزانه ۱۱۰ تن زباله در برازجان

مدیر خدمات شهری شهرداری برازجان از جمع‌آوری روزانه ۱۱۰ تن زباله در برازجان خبر داد و گفت: سرانه تولید زباله در برازجان ۲ برابر متوسط کشوری است.

خبرگزاری فارس: جمع‌آوری روزانه 110 تن زباله در برازجان

عبدالرسول هدایتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز”اظهار داشت: شهرداری برازجان طی چند سال اخیر رشد قابل قبولی در تامین رفاه و آرامش و آسایش مردم داشته و این امر رضایت خاطر شهروندان را در پی داشته است.

وی افزود: جمع‌آوری زباله و نظارت بر تمیزی شهر یکی از وظایف اصلی شهرداری است و شهرداری برازجان در سال‌های اخیر در این زمینه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

مدیر خدمات شهری شهرداری برازجان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون واحد خدمات شهری شهرداری برازجان دارای ۱۵ خودروی سنگین و ۳۰ نفر برداشت زباله‌های منازل، ۶۰ کارگر نظافت خیابان‌ها، ۲ خودروی کار گشت‌زنی و ۲۷ نفر کارگر به صورت شرکتی است که زدودن مواد زائد را از سطح شهر عهده‌دار هستند.

هدایتی‌زاده از شستشوی روزانه خیابان‌های برازجان خبر داد و تصریح کرد: شهرداری برازجان با تهیه یک دستگاه خودرو در چند ماه اخیر به طور روزانه شستشوی خیابان‌ها را با دقت و حساسیت انجام داده است.

وی اذعان داشت: جمع‌آوری مواد زائد از سطح شهر کاری دشوار و طاقت‌فرساست و از جمع کردن مردار حیوانات و نخاله‌های ساختمانی گرفته تا تمیز کردن کانال آب‌های سطحی شهر همگی بر عهده این قشر خدوم است که زحمات این عزیزان باید مورد تقدیر قرار گیرد.

مدیر خدمات شهر شهرداری برازجان گفت: در حال حاضر روزانه زباله‌های بیش از ۱۵ هزار منزل مسکونی در برازجان جمع‌آوری و به بیرون از شهر منتقل می‌شوند.

هدایتی‌زاده از جمع‌آوری روزانه ۱۱۰ تن زباله در برازجان خبر داد و افزود: هم‌اکنون هفته‌ای سه بار آشغال هر منزل برداشت می‌شود و روزانه بیش از ۱۱۰ تن زباله در خارج از شهر توسط بیل مکانیکی و لودر مدفون می‌شود.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک تصمیم داریم تا با تقسیم‌بندی شهر بخشی از کار نظافت را به بخش خصوصی واگذار کنیم که در صورت محقق شدن این مهم، تمام بخش‌ها روزانه تمیز می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: سرانه تولید زباله برای هر نفر در کشور حدود ۸۰۰ گرم در روز است و این در حالی است که در شهر برازجان این رقم کمتر از دو برابر این میزان یعنی ۱۵۰۰گرم برای هر نفر است.

وی اذعان داشت: تلاش بسیار زیادی برای زیباسازی شهر به منظور تامین رفاه و آرامش مردم انجام می‌شود و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.