- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مشارکت صد درصدی داروخانه‌های استان بوشهر در طرح پزشک خانواده

معاون داروغذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مشارکت صد درصدی داروخانه‌های استان بوشهر در طرح پزشک خانواده خبر داد.

خبرگزاری فارس: مشارکت صد درصدی داروخانه‌های استان بوشهر در طرح پزشک خانواده

یحیی رضایی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز”  اظهار داشت: تامین داروهای مورد نیاز مردم استان بوشهر از مهم‌ترین وظایف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی است و برای این مهم از همه توان و ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره می‌بریم.

وی افزود: نظارت دقیق و مستمری بر داروخانه‌ها انجام می‌شود و تمام داروخانه‌های استان با ظرفیت کامل برای خدمات‌رسانی به مردم آماده هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در چند سال گذشته در تهیه دارو به پیشرفت قابل توجهی رسیده و بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می‌شود و بدون تردید در حال حاضر ایران از کشورهای بزرگ در تولید دارو در سطح جهان به شمار می‌رود.

رضایی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۹۵ داروخانه متعلق به بخش خصوصی و دولتی در سطح استان فعالیت می‌کنند که شامل داروخانه‌های خصوصی و داروخانه‌های بیمارستان‌ها و مراکز و خانه‌های بهداشتی و درمانی است و از نظر دسترسی مردم به داروخانه مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده اضافه کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونان دانشگاه و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرهای استان عزمی جزم دارند و مقدمات کار فراهم شده که امیدوار هستیم به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

معاون داروغذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده در شرایط کنونی همه داروخانه‌های بخش خصوصی استان بوشهر برای شرکت در طرح مهم و ارزشمند پزشک خانواده آماده هستند و انتظار می‌رود این طرح در استان بوشهر با موفقیت اجرایی شود.

رضایی بیان کرد: تامین سلامت مردم امری بسیار مهم و ارزنده است و باید از امکانات موجود برای سلامت مردم استفاده کنیم و به ویژه باید در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اهتمام ورزیم.