- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح مجتمع‌بندی مدارس در منطقه عسلویه

محمد احمدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه عسلویه اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید باید روی کیفیت‌بخشی بر نحوه آموزش‌ها در مدارس تاکید بیشتری شود و معلمان و دبیران موظف هستند، نهایت استفاده را از ظرفیت‌های موجود ببرند.
وی افزود: منطقه عسلویه دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی است و حساسیت موجود سبب می‌شود که ما نسبت به امر تعلیم و تربیت توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش عسلویه در ادامه با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و فصل اوقات فراغت دانش‌آموزان و باز بودن بیشتر وقت کارشناسان، در واقع این فصل زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی برای سال آینده است و باید با مرور فعالیت‌های سال گذشته و توجه به نقاط قوت و حذف کردن نقاط ضعف، هر یک از کارشناسان برای واحدهای خود برنامه مدونی را طرح کنند.
احمدی در ادامه با اشاره به تغییر و تحولاتی که در اداره به وجود آمده یادآور شد: همه همکاران از شایستگی و لیاقت برای انجام خدمات بزرگ برخوردار هستند و تعویض مسئولیت‌ها نباید موجب اختلاف شود و همه باید تلاش کنیم و بر پایه ایمان به خدا و معرفت در راستای موفقیت بیشتر گام برداریم.
وی در ادامه از اجرای طرح مجتمع بندی مدارس خبر داد و گفت: این طرح بسیار عظیم و ارزشمند است و فواید بسیار زیادی برای بهبود وضعیت تحصیلی دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش عسلویه در ادامه با اشاره به بازدیدها از مدارس در سال جدید بیان داشت: در سال گذشته در امر بازدید آنطور که شایسته بود، عمل نکردیم و در سال جدید باید این امر تقویت شود و از کارشناسان می‌خواهیم که در بازدیدها به مسائل آموزشی، طرح درس، روش‌های نوین تدریس و امتحانات توجه بیشتری کنند.
امام جمعه عسلویه نیز در این نشست اظهار داشت: توجه به تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از متولیان امور می‌خواهیم که نظارت و دقت خوبی بر مدارس داشته باشند تا فرزندان این مرز و بوم به درجات بالای علمی برسند.
حجت‌الاسلام محمد گنجی تصریح کرد: بافت فرهنگی بسیار غنی در عسلویه حاکم است و باید در راستای گسترش فرهنگی این دیار تلاش بیشتری شود و آموزش و پرورش در این زمینه نقش کلیدی دارد.
در ادامه این نشست هر کدام از اعضا نیز به بیان راهکارها و نظرات خود پرداختند و خواستار توجه بیشتر مسئولان به آموزش و پرورش عسلویه شدند.