- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اگر احمدی‌نژاد ورود نکند، پرسپولیس و استقلال نابود می‌شوند

سرپرست باشگاه استقلال گفت: اگر به غیر از شخص رئیس جمهور کسی وارد قضیه پرسپولیس و استقلال نشود، این دو تیم توسط آقایان نابود خواهد شد.
مطرح شدن واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی این ۲ باشگاه را در آستانه شروع لیگ برتر وارد چالش جدیدی کرده است. در شرایطی که ۲ باشگاه از نظر مالی شرایط بغرنجی دارند، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده در یک ماه آینده این باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شوند.

علی‌ فتح‌الله‌زاده درباره این مسئله صحبت‌هایی اساسی را مطرح کرد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم:

*: با این همه وعده‌ای که داده شده و درحالی که از سوی وزارت ورزش پولی به باشگاه پرداخت نشده، چطور می‌خواهید این وعده‌ها را عملی کنید؟
این را بگویم با توجه به شرایط مالی وعده زیادی نمی‌توانستیم بدهیم. نهایت پولی که قرار بود از طرف دولت به پرسپولیس و استقلال داده شود ۵ میلیارد تومان است.

*:  اعلام شده قرار است باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به زودی خصوصی شوند، به نظر شما در این مقطع مطرح شدن چنین بحثی به صلاح است یا خیر؟
متأسفانه دوستان چون کار کارشناسی انجام نمی‌دهند، مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده‌اند. من در این قضیه دوستانی که متخصص ورزشی باشند، نمی‌بینم و چون افراد متخصص در این قضیه نیستند، چنین مشکلاتی را برای ما درست کرده‌اند. متاسفانه نوک انتقادات مدام به سمت مدیران است و این بی‌انصافی است. از قدیم گفته‌‌اند یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به همسایه.

*:  از نظر شما زمان واگذاری این ۲ باشگاه به بخش خصوصی، چه وقت است؟
قبل از هر چیز باید دید این دو تیم در چه شرایطی هستند و در واقع واگذاری به بخش خصوصی شرایطی دارد. این دوستانی که چنین بحثی را مطرح کردند، یا وضعیت ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را درک نمی‌کنند و نمی‌دانند در چه جایگاهی قرار دارند؛ یا نسبت به مردم و هواداران بی‌اعتنا هستند. متاسفانه بدترین زمان را برای واگذاری در نظر گرفته‌اند. واگذاری به بخش خصوصی پروسه‌ای دارد. در ضمن بر فرض هم که اکنون بهترین زمان باشد، چرا راه‌های پرداخت پول را به این ۲ باشگاه بسته‌اند، آنها می‌توانند در این شرایط حساس که لیگ در حال شروع شدن است، به استقلال و پرسپولیس پول تزریق کنند و سپس از خریدار این دو تیم این پول را باز پس گیرند. اکنون ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال مثل مزرعه‌ای هستند که روی آن زحمت کشیده شده و منتظر جوانه زدن ریشه‌ها هستیم اما مسئولین آب را به این مزرعه بسته‌اند. حرف من این است که چرا می‌خواهید مزرعه را خشک کنید و سپس بفروشید.

*:  تا به حال برای طی شدن پروسه واگذاری جلسه‌ای با مسئولان خصوصی‌سازی داشته‌اید؟
ما را به ۳ جلسه دعوت کرده‌اند که در ۲ جلسه آن شرکت کردم و یک جلسه را هم که ساعت ۱۰ صبح بوده تازه ۹ صبح دعوت‌نامه‌اش را دادند زمانی که این دعوت‌نامه به من رسید فدراسیون فوتبال بودم.

*:  این جلسات چه مضمونی داشت؟
بیشتر در مورد چگونگی نحوه واگذاری بود. از ما پرسیدند که این واگذاری چطور باید باشد و من هم گفتم پرسپولیس و استقلال برای دولت است و خودتان می‌دانید. من گفتم باید یک بخش از سهام به هواداران یک بخش به پیشکسوتان تیم و بخش دیگر به کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند واگذار شود. استقلال و پرسپولیس دورنمای زیبایی دارند اما در داخل آن مشکلات زیاد است. یک تیم معمولی اکنون در لیگ برتر ۱۰، ۱۲ میلیارد تومان خرج می‌کند اما پرسپولیس و استقلال فقط ۵ میلیارد از دولت می‌گیرد که امسال جلوی پرداخت همان پول را هم گرفتند و به تعهدات قبلی هم عمل نکردند. متاسفانه انتظارات را از ۲تیم بالا می‌بریم اما نمی‌توانیم به تعهدات عمل کنیم. با این زحمت یارگیری کرده‌ام و اکنون که باید پول تزریق شود، بی‌انصافی می‌کنند. بی‌دلیل من مریض نمی‌شوم. مدام فشارم بالا می‌رود، این همه مثل اسپند روی آتش بالا و پائین می‌پرم اما دریغ از این که کسی درد ما را متوجه شود. از آن طرف دیوان بازرسی و محاسبات فشار می‌آورند که طبق مصوبه مجلس کسی حق ندارد به پرسپولیس و استقلال پول بدهد.

*:  با وجودی که دستگاه‌‌های دولتی حاضر نیستند به پرسپولیس و استقلال پول بدهند اما رئیس جمهوری همیشه حامی این دو تیم بوده پس چرا اکنون کسی با این دو باشگاه همکاری نمی‌کند؟
همه ناراحتی من از همین است که رئیس جمهور خودش فریاد می‌زند که پرسپولیس و استقلال سرمایه ملی هستند، اما متاسفانه زیرمجموعه دولت هیچ توجهی به این حرف نمی‌کنند و کارشکنی می‌کنند. یکی از دلایل اینکه کسی حرف رئیس جمهوری را اهمیت نمی‌دهد این است که کارها با همفکری انجام نمی‌شود و کسی هم پاسخگو نیست. من هشدار می‌دهم اگر به غیر از شخص رئیس جمهور کسی وارد قضیه پرسپولیس و استقلال نشود، این دو تیم توسط آقایان نابود می‌شود. من بعضی از این دوستان را به خدا واگذار می‌کنم به خاطر اینکه شرایط تیم را بهبود بخشم مریض شدم و مطمئن باشید آن دنیا سر پل صراط یقه بعضی از این آقایان را می‌گیرم.

*: سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بر اساس قوانین پنهانی بین‌المللی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را قیمت‌گذاری کردند.
من هم به همین آقایی که این صحبت را کرده می‌گویم اگر طبق قوانین بین‌المللی قیمت‌گذاری می‌کردید چنین مبلغی (ارزش پرسپولیس ۴۵ میلیارد تومان و ارزش استقلال ۴۲ میلیارد تومان) در نمی‌آمد اگر من متخصص هستم، علی پروین متخصص است و سایر پیشکسوتان می‌گوییم این قیمت کارشناسی شده نیست.

*:  پس دلیل حضور شما در این جلسات برای چیست؟‌ چرا نظرات شما پرسیده نمی‌شود؟
من به خاطر همین در جلسات شرکت نمی‌کنم، یک سری افراد غیر متخصص می‌خواهند به زور حرف‌های غیر کارشناسی خود را به کرسی بنشانند. من همین‌جا می‌گویم پرسپولیس و استقلال اگر تا ۱۰، ۱۵ روز دیگر پولی به دستشان نرسد، نمی‌توانند در لیگ برتر شرکت کنند.

*:  اتفاقاً کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم هر روز تاکید می‌کند که اگر این باشگاه بدهی خود را پرداخت نکنند، نمی‌توانند کارت بازی دریافت کنند.
کمیته انضباطی درست می‌گوید. پرسپولیس و استقلال در این شرایط باید در لیگ محلات بازی کنند. ما توان پرداخت این بدهی‌ها را نداریم. از زمین و زمان در سال‌های گذشته این دو باشگاه بدهی دارند. همه حرف من این است که اگر سازمان خصوصی‌سازی به دنبال حل شدن این دو باشگاه بود، باید از یک ماه قبل به فکر خصوصی‌سازی می‌افتاد. من فکر می‌کنم بر اساس نادانی برخی از افراد این دو باشگاه در حال تباه شدن است. با این شرایط هیچ انگیزه‌ای ندارم، احساس می‌کنم که همه این تلاش‌هایی که برای جذب بازیکن داشته‌ام برای آقایان ارزشی ندارد و بیخودی زندگیم را به خطر انداخته‌ام.

*:  اگر همه چیز روال منطقی طی کند، حاضر هستید استقلال را خریداری کنید؟
نه، مگر می‌خواهم منچستر یونایتد را بخرم، من از این پول‌ها ندارم. نهایت اینکه به دلیل علاقه‌ای که به استقلال دارم، یک سهم کوچکی از آن را خریداری کنم.

*: بگذریم، از شرایط تیم راضی هستید؟
از وضعیت تیم راضی هستم، این شانس من است حالا که تیم خوبی بسته‌ام باید با ما پول ندهند.

*:  در مورد جشن پیراهن صحبت می‌کنید؟
این یک تجربه جدید است که اگر عمری باقی ماند و سال آینده هم در استقلال بودم در جای بزرگتری آن‌را برگزار کنیم. این جشن فردا در یکی از تالارهای تهران برگزار می‌شود. یک جشن خصوصی است و به دلیل کمبود جا از دوستانی که برای آنها دعوت‌نامه فرستاده نمی‌شود، خواهش می‌کنم که شرکت نکنند.

*:  آخرین سؤال در خصوص وضعیت فرهاد مجیدی است، او در اردوی شبانه‌روزی استقلال شرکت نداشت و از طرفی گفته می‌شود که می‌خواهد از فوتبال خداحافظی کند.
اول این که فرهاد تا ۳، ۴ سال دیگر جا دارد که بازی کند. اما در مورد اینکه در اردوی شبانه‌روزی نبوده به این دلیل است که فرزندش به تهران آمده بود و از کادر فنی اجازه گرفته بود که فقط در تمرینات شرکت کند.