- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان آغاز شد.

خبرگزاری فارس: برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان آغاز شد

به گزارش “عسلویه نیوز”  خسرو عمرانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخلداری یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های کشاورزی است که در نقاط مختلف استان بوشهر شاهد آن هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در فصل تابستان شاهد فروش محصولات مختلفی چون خارک، خرما و رطب توسط باغداران استان هستیم.

عمرانی رطب را یکی از عمده‌ترین محصولات کشاورزی دانست و بیان کرد: رطب یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی نخیلات است و بیشترین میزان رطب از شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای مصرف تولیدات باغداران اضافه کرد: تولیدات باغداران استان بوشهر از طریق مصرف داخل استان و صادرات محصول به خارج استان مصرف می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت رطب از نخلستان‌های دشتستان خبر داد و اذعان کرد: رطب تولیدی کشاورزان دشتستان و استان بوشهر به استان‌های تهران، اصفهان، فارس، مشهد و کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

وی برداشت محصولات رطب در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته ۴۰ هزار تن رطب در باغات خرمای استان بوشهر تولید شد.

عمرانی افزود: خارک یکی از محصولات درخت نخل است که از نیمه دوم تیر ماه شاهد برداشت این محصول بوده‌ایم و تاکنون بالغ بر هفت تن خارک در یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات خرمای استان برداشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: سال گذشته ۷ هزار تن خارک در استان بوشهر تولید شد و پیش‌بینی می‌شود تولید خارک در سال جاری بیشتر از سال گذشته باشد.

عمرانی بیان کرد: شیخالی، حاج باقری و قندی رقم‌های غالب خارک استان است که به طور عمده در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: تولیدات خارک استان بوشهر در استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و بازار داخلی استان به فروش می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: رفع نیازهای باغداران در

عرصه‌های مختلف از مهم‌ترین فعالیت‌های واحد باغبانی است و از تمام توان در این راستا بهره‌ خواهیم برد.