- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی: قاسمی بر حوزه‌های نفت اشراف کامل دارد

سید پیروز موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس اظهار داشت: وزارت نفت در سال‌های اخیر به سمت شکوفایی حرکت کرده و به ویژه در پارس جنوبی اقدامات مهمی صورت گرفته است. [1]
وی با اشاره به سوابق و تجارب وزیر پیشنهادی نفت تصریح کرد: با حضور مهندس قاسمی در وزارت نفت ضمن بهبود منابع مالی، وضعیت تامین حوزه کالا و تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های عظیم صنعت نفت نیز ارتقا می‌یابد.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی یادآور شد: وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت نفت دارای سوابق برجسته‌ای در مناطق مختلف عملیاتی صنعت نفت به ویژه در پارس جنوبی است و این تجارب موجب می‌شود پروژه‌های بزرگ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی متناسب با سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین شده و با رعایت مسائل فنی و مهندسی مورد نظر این صنعت، با شتاب بیشتری انجام شوند.
موسوی اذعان داشت: وزیر پیشنهادی نفت با تمام حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت آشنایی و اشراف کامل دارد و این مسئله ارزش والایی دارد.
وی ادامه داد: نقش مستقیم مهندس قاسمی در اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ صنعت نفت مانند برخی فازهای پارس‌جنوبی، در آشنایی وی با حوزه‌های حساس صنعت نفت تاثیر به سزایی داشته است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی اضافه کرد: فعالیت مهندس قاسمی در زمینه توسعه زیرساخت‌های مهم مانند راه، راه‌آهن، بنادر و خطوط انتقال، مزیت برجسته‌ای است که میتواند با دانش فنی و مهندسی وی در حوزه صنعت نفت ترکیب شده و موجب توسعه پایدار و همه‌جانبه صنعت نفت به ویژه مناطق عملیاتی شود.
موسوی گفت: از آنجا که مهندس قاسمی به کار فنی و مهندسی در صنعت نفت اعتقاد دارد، با توانمندی خوبی که متخصصان صنعت نفت دارند، تلاش‌ها برای توسعه و اعتلای این صنعت عظیم بیشتر می‌شود.
وی بیان داشت: توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز به ویژه میدان گازی پارس جنوبی در آب‌های خلیج‌فارس و همچنین توسعه صادرات گاز به کشورهای منطقه و اروپا به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مهندس قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت مطرح شده که نشان دهنده اشراف ایشان بر صنعت نفت است.
مدیرعامل پارس جنوبی یادآور شد: با حضور مهندس قاسمی، حوزه‌های کاری در پارس جنوبی به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور فعال می‌شود و ما شاهد شتاب بیشتر توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی خواهیم بود.
موسوی تصریح کرد: گزینه پیشنهادی وزارت نفت از روحیه جهادگرانه و توان علمی و عملیاتی خوبی برخوردار است؛ از این رو میتوان با بهره‌گیری از توان مهندس قاسمی، در سال جهاد اقتصادی اولویت‌های صنعت نفت را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدهای ریاست جمهوری، طبق سند چشم‌انداز توسعه نظام محقق کرد.
وی افزود: برای موفقیت در صنعت نفت باید دست به دست هم بدهیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم و در پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی باید با حرکت جهشی به سمت موفقیت حرکت کنیم.