- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تخصیص ۱۹ میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی دشتستان

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان از تخصیص ۱۹ میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی دشتستان در کارگروه کشاورزی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تخصیص 19 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی دشتستان

به گزارش  “عسلویه نیوز” کوروش دهقان شامگاه یکشنبه در نشست مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی دشتستان اظهار داشت: تحقق اهداف و برنامه‌های دولت از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که مدیران شهرستان دشتستان برای تحقق آن در تمامی ابعاد تلاش می‌کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های دولت مبتنی بر پیشرفت و توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی در تمام ابعاد است و از این رو تمام مدیران اجرایی باید خود را ملزم به تحقق مطلوب این برنامه‌ها که منجر به خدمات‌رسانی بهتر به مردم می‌شود، کنند.

وی افزود: کمک به توسعه اقتصادی کشور و خروج از اقتصاد نفتی یکی از اهدافی است که دولت خدمتگزار برای تحقق آن با تمام توان تلاش می‌کند.

دهقان بیان کرد: اجرای طرح توسعه کشاورزی که در سال‌های اخیر مورد توجه دولتمردان بوده سبب غنی‌سازی اقتصاد کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار می‌شود.

وی اضافه کرد: تامین مواد غذایی سالم و مورد نیاز مردم از اهداف و برنامه‌های مهمی است که با توسعه صنعت کشاورزی محقق می‌شود و برنامه‌های دولت خدمتگزار زمینه را برای این امر مهیا کرده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتسنان بیان کرد: توسعه اشتغال پایدار، سطح تولیدات و تامین مواد غذایی مردم از اهدافی است که مدیران دولتی در سطوح خرد باید زمینه را برای تحقق آن هموار کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان دشتستان توان و پتانسیل بالایی در عرصه‌های کشاورزی وجود دارد و مدیران شهرستان باید با شناسایی این توان و ظرفیت‌ها زمینه توسعه شهرستان را فراهم کنند.

دهقان یادآور شد: دارا بودن زمین‌های حاصل‌خیز و آب‌وهوای مساعد برای تولیدات کشاورزی از امتیازاتی است که در اختیار داریم و باید نهایت بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

وی از تخصیص ۱۹ میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی دشتستان خبر داد و بیان کرد: ۵۰ طرح توسعه کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان دشتستان تصویب شده است.

دهقان عنوان کرد: ۲۴ طرح زنبورداری با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از جمله مهم‌ترین طرح‌های تصویب شده کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان است.

وی خرید تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی به منظور توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان را از اولویت‌های مهم کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دانست و بیان کرد: به منظور تجهیز کشاورزان به ماشین‌آلات کشاورزی پنج طرح خرید تراکتور و و هفت مورد احداث سردخانه در شهرستان دشتستان تصویب شده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: در نشست اخیر کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان شاهد تصویب شش طرح احداث و اصلاح باغ‌ها، پنج مورد خرید گاو شیری و سه طرح کشت گیاهان دارویی بودیم.

دهقان با بیان اینکه این طرح‌ها در توسعه فضای اشتغال شهرستان بسیار تاثیرگذار هستند، اضافه کرد: با اجرا و تحقق این طرح‌ها زمینه اشتغال ۵۰ نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.