- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

درآمد سالانه ۱۰۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از درآمد سالانه ۱۰۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی با راه‌اندازی فازهای در دست اجرا خبر داد.

خبرگزاری فارس: درآمد سالانه 100 میلیارد دلاری در پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز”  موسی سوری یک‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و باید تلاشی مضاعف برای توسعه و رشد این منطقه داشته باشیم.

وی افزود: فازهای در دست اجرا با تلاش متخصصان داخلی و با وجود تحریم‌های بین‌المللی با شتاب و کیفیت خوبی در دست اجراست و امیدوار هستیم در موعد مقرر شاهد تکمیل و راه‌اندازی این فازها باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به اهمیت پروژه‌های پارس جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: در دنیا تعداد پروژه‌های مشابه پارس جنوبی از ۲۰ پروژه فراتر نمی‌رود و پارس جنوبی جزو طرح‌های بزرگ در دنیاست.

سوری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که با احتساب اشتغال غیرمستقیم آن می‌توان گفت پارس جنوبی بیش از ۴۰۰ هزار نفر را به کار و  فعالیت اقتصادی و تولیدی مشغول کرده است.

وی با اشاره به اهمیت پارس جنوبی در توسعه ملی کشور خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی سالانه هر طرح پارس جنوبی (شامل دو فاز استاندارد) بیش از ۸ میلیارد دلار است که این رقم تحول بزرگی در شاخص تولید ناخالص ملی کشور (GNP) ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل نفت و گاز پارس اذعان داشت: هر فاز پارس جنوبی یک‌درصد به تولید ناخالص ملی اضافه می‌کند و با بهره‌برداری از ۱۹ طرح استاندارد گازی این میدان می‌توان شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی تولید ناخالص ملی ایران ناشی از اجرای طرح‌های پارس جنوبی بود.

این مسئول با اشاره به تکمیل فازهای در دشت احداث گفت: تکمیل فازهای در دست احداث موجبات افزایش چشمگیر تولید روزانه گاز در این منطقه می‌شود که ارزش اقتصادی بسیار زیادی نیز دارد.

وی از تولید روزانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: این رقم با تکمیل فازهای در دست اجرا محقق می‌شود و با دستیابی به تولید ۸۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در پایان طرح‌های توسعه این میدان، حتی با احتساب مصرف روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب از این میزان، درآمد صادراتی ایران از محل تولیدات گاز پارس جنوبی در افق ۲ تا ۳ سال آینده به سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: بدون تردید با تولید ۸۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در این حوزه، این شرکت به جمع پنج شرکت برتر تولید کننده نفت و گاز جهان می‌پیوندد.

سوری تصریح کرد: ماموریت ملی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس، حضور اثر بخش در پشتیبانی جبهه نبرد اقتصادی است که امیدوار هستیم با تلاش همگانی محقق شود.

این مسئول متذکر شد: در سال تولید ملی به موفقیت‌های بیشتر و ارزشمندتری رسیده‌ایم و تحریم‌ها تاثیری بر روند کار نداشته است.