- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ساخت ایستگاه اندازه گیری گاز در منطقه ویژه پارس

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از ساخت ایستگاه اندازه گیری گاز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و گفت: این ایستگاه در محل پتروشیمی مبین در حال ساخت است.

غلام عباس حسینی افزود: این ایستگاه اندازه گیری گاز که یکی از بزرگ ترین ایستگاه های گازی کشور است، با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در محل پتروشیمی مبین در حال احداث است.

وی با اعلام پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این طرح، ادامه داد: با ساخت این ایستگاه، اندازه گیری روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز تحویلی به پتروشیمی مبین به عنوان تامین کننده اصلی یوتیلیتی مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با دقت بیشتری انجام خواهد شد.

حسینی، اجرای این طرح را با توجه به ضرورت هدفمندی یارانه ها، مهم توصیف کرد و گفت: ایستگاه اندازه گیری گاز پتروشیمی مبین متشکل از یک دستگاه کنتور آلتراسونیک، هفت عدد شیر و دو عدد شیر هات تب و ۳۰۰ متر لوله های شش اینچ است.

وی در باره قابلیت کنتور آلتراسونیک و نصب آن در ایستگاه اندازه گیری گاز، یادآور شد: این کنتورها توان اندازه گیری جریان در دو جهت را دارند؛ در حالی که در بسیاری از دیگر جریان سنج ها مانند، جریان سنج های توربینی این امکان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: فناوری این ایستگاه به گونه ای طراحی شده است که ظرفیت اندازه گیری آن به بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب قابل افزایش است.