- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بهره‌برداری مجتمع آبرسانی عسلویه تا پایان سال آینده

به گزارش عسلویه نیوز، محمد پردل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در سال جاری و سال آینده برنامه‌های بسیار خوب و متنوعی دارد و سعی داریم با تلاش همکاران و همکاری مردم چند طرح ارزشمند را در سراسر استان راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: در نیمه نخست امسال نیز عملکرد این شرکت بسیار خوب و مطلوب بوده و فعالیت بسیار خوبی برای مرتفع کردن مشکلات روستاها در استان صورت گرفته که البته هنوز نیز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید با تلاش بیشتر در این راستا حرکت کنیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با مذاکراتی که انجام شده، تا دو سال دیگر ۱۰ مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد که البته کار احداث این مجتمع‌ها آغاز شده و در مدت مقرر تحویل مردم روستاهای مختلف استان می‌شود و انتظار داریم که این مجتمع‌های آبرسانی بخش عمده‌ای از کمبودهای بخش آب را جبران کنند.
پردل تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم و با نظر کارشناسان این شرکت، شهرستان‌های دشتی، دشتستان، کنگان، گناوه، جم و تنگستان از جمله شهرستان‌هایی هستند که مجتمع آبرسانی در آنها احداث می‌شود.
وی ادامه داد: با احداث این تعداد مجتمع آبرسانی، وضعت آب ۳۱۳ روستا، هشت شهر و سه شهرک با جمعیتی بالغ بر ۱۹۵ هزار و ۷۳۳ نفر تقویت می‌شود و رضایت مردم این مناطق فراهم می‌شود.
این مقام مسئول بیان داشت: احداث این مجتمع‌های آبرسانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی آنها در استان در نظر گرفته شده است.
پردل در ادامه از راه‌اندازی برخی از این مجتمع‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، مجتمع‌های آبرسانی دهستان شنبه و طسوج، مجتمع آبرسانی روستاهای حاشیه کوه مند، خط انتقال نوار ساحلی تنگستان، مجتمع آبرسانی روستاهای حیات داوودی شمالی، آبرسانی به مجتمع ۱۹روستای شبانکاره و رودحله و مجتمع آبرسانی چاه مبارک امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر همچنین از بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی عسلویه تا پایان سال آینده خبر داد و اضافه کرد: مجتمع آبرسانی به روستاهای خیاری و مجتمع آبرسانی عسلویه تا پایان سال ۹۰ به بهره‌برداری می‌رسد که مجتمع عسلویه در واقع مشکل آب چند روستای مهم را مرتفع می‌کند.