- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تحول بنیادین موجب اسلامی شدن مدارس می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: تحول بنیادین موجب اسلامی شدن مدارس می‌شود و در تقویت معنویت در بین دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

خبرگزاری فارس: تحول بنیادین موجب اسلامی شدن مدارس می‌شود

به گزارش “عسلویه نیوز” حسین اسکندری شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان جم اظهار داشت: آموزش و پرورش ماموریت‌ها و وظایف سنگینی بر عهده دارد و باید با تمام توان در راه انجام این ماموریت‌های خطیر گام برداریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جم خاطرنشان کرد: تربیت نیروی متخصص و متعهد برای ساخت آینده میهن اسلامی و پیشرفت و توسعه این دیار از اهداف و وظایف مهمی است که آموزش و پرورش بر عهده دارد و مسئولان این نهاد و مربیان باید این امر مقدس را هدف و وظیفه خود بدانند.

اسکندری بیان کرد: سیستم و نظام آموزشی کشور با فعالیت خود می‌تواند زمینه‌ساز رونق و توسعه آینده ایران اسلامی باشد و دقت در انجام وظایف و ماموریت‌ها از مسائل مهمی است که مدیران آموزش و پرورش در تمام سطوح و عرصه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیستم آموزش فعلی کشور سیستمی کاملا اسلامی نیست و از نظام‌های آموزش غربی اقتباس شده، اضافه کرد: کشور ما کشوری اسلامی است و احکام و قوانین نورانی و رهایی بخش اسلام در تمامی عرصه‌ها و زوایای آن حاکم باشد و تلاش برای اسلامی کردن آموزش و پرورش هدف مهمی است که مسئولان برای تحقق آن کوشیده‌اند.

این مسئول بیان کرد: اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، اساسی‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از آموزش و پرورش است و باید از تمام امکانات برای اجرای موفق و مطلوب این طرح در سراسر کشور بهره بریم و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش منطبق بر اجرای این طرح است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم عنوان کرد: با اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تمامی ابعاد آموزش و پرورشی که مدنظر مقام معظم رهبری و چشم انداز بیست ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تحقق می‌یابد.

اسکندری یادآور شد: این سند مسیر اجرای آنچه که باید در تعلیم و تربیت نظام اسلامی وجود داشته باشد را به روشنی مشخص کرده است.

در این نشست پیرامون مناسب‌سازی فضای آموزشی به منظور شروع موفقیت‌آمیز سال تحصیلی آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.