- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بعد از گذشت ۶ سال؛مصوبه اشتغال در پارس جنوبی محقق نشد

محمد حسین جهانبخش یکشنبه شب در نشست با مدیران فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: این درحالی است که در سال گذشته ۱۲هزار و ۷۵۰ نفر دیپلم و زیر دیپلم غیربومی در این تاسیسات استخدام شده‌اند.
جهانبخش یادآور شد: پارس جنوبی علاوه بر آموزش دیپلم و زیردیپلم‌ها باید به فکر آموزش فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط نیز باشد تا در زمان نیاز نیروی بومی متخصص را در استان داشته باشند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: نداشتن نظام آموزشی بومی متناسب با فرهنگ و زیرساخت‌های خود مان در کشور بزرگ‌ترین آسیبی است که موجب عقب ماندگی و از خود باختگی ما در طول زمان شد که به لطف خدا با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی با این خودباختگی مبارزه شد و ملت ایران با اعتماد و خودباوری جوانانشان روی پا خود ایستادند.
استاندار بوشهر گفت: از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز فقدان مهارت‌های شغلی است و ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بدنه جامعه تنها راه برون رفت از این بحران است.
جهانبخش حلقه مفقوده اشتغال در جامعه مهارت است و تشکیل مراکز جوار در کنار مراکز آموزشی تئوری ار ضرورت‌های نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه در سال ۸۹، میزان جذب دانشجو درکشور به آمار تعیین شده در برنامه افق ۱۴۰۴رسیده است، افزود: آسیب شناسی نظام آموزشی کشور نشان می‌دهد که امروز میزان فارغ التحصیلان بیکار موجود در جامعه از دیپلمه‌ها و زیر دیپلمه‌های بیکار بیشتر شده‌اند و این خود به‌عنوان یک آفت بزرگ تلقی می‌شود.
جهانبخش با تاکید براینکه دیگر کسی برای ارتقای علمی درس نمی‌خواند تصریح کرد: رسیدن به این وضعیت به این دلیل است که نظام آموزشی کشور منطبق بر نیاز جامعه طراحی نشده و نتیجه این کار نیز تنها افسردگی جوانان که بعنوان قشر پویا و فعال جامعه شناخته می‌شوند شده است.