- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

وزیر آموزش و پرورش: شهریه ممنوع!|مدارس بوشهر: ابتدا پول؛ سپس ثبت نام/والدین دانش آموزان: سردرگمیم

  در حالی که وزیر آموزش و پرورش در اظهاراتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دوم سیما اعلام کرد که دریافت شهریه از والدین در مدارس دولتی ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود اما مدارس بوشهر از اجرای دستورات وزیر سرپیچی می کنند.

حاجی بابایی در گزارش ویژه درخصوص اخذ وجه هنگام ثبت نام گفت: مدارس غیر دولتی که پول می گیرند نباید بیشتر از میزانی باشد که قانون برای آن ها تعیین کرده است اما مدارس دولتی که شامل مدارس سمپاد و نمونه دولتی می باشد تاکید شده تا شهریه و پول نگیرند.

 شهریه ۵۰۷ هزار تومانی دانش آموزان سمپاد!

 این در حالی است که در شهر بوشهر جهت ثبت نام از دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد) مبلغ ۴۰۷ هزار تومان شهریه دریافت می شود.

گزارش های رسیده حاکیست مسئولین این مدارس اعلام کردند جهت استفاده دانش آموزان از کلاس های فوق العاده نیز والدین آن ها می بایست مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت کنند.

 هزینه دانش آموزان سمپاد برابر با دانشجویان دانشگاه آزاد!

 به عبارتی، هزینه تحصیل یک دانش آموز در مدارس سمپاد بوشهر با هزینه تحصیل یک دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی برابری می کند.

این گزارش ها حاکیست سال گذشته میزان شهریه دریافت شده از دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس سمپاد، مبلغ ۳۷۰ هزار تومان بوده و این دانش آموزان جهت حضور در کلاس های فوق العاده نیز هیچ مبلغی پرداخت نمی کردند.

نکته قابل تأمل این که مسئولین این مدارس اعلام کردند این میزان شهریه حتماً می بایست در دو قسط یعنی ۵۰ درصد همراه با ۱۰۰ هزار تومان در هنگام ثبت نام و ۵۰ درصد باقی مانده نیز حداکثر تا پایان آبان ماه پرداخت شود.

 تغییر زمان دریافت شهریه به دلیل جلوگیری از بازتاب منفی!

 با پیگیری های انجام شده توسط برخی والدین در آموزش و پرورش استان، به آنان اعلام شده در هنگام ثبت نام هیچ مبلغی از دانش آموزان دریافت نمی شود اما این مبالغ باید در اواسط مهر و در هنگام تحصیل پرداخت شود.

یکی از والدین دانش آموزان در این زمینه گفت: مسئولین آموزش و پرورش بر این اعتقادند اخذ شهریه در ابتدای سال تحصیلی موجب انعکاس و بازتاب منفی برای این اداره کل شده و به همین دلیل آنان این مبالغ را پس از آغاز سال تحصیلی جدید دریافت می کنند.

اکنون پاسخی که مدیران ارشد سازمان آموزش و پرورش استان می بایست به افکار عمومی بدهند این که چرا نخبگان بوشهری باید جهت تحصیل در مدارس سمپاد چنین هزینه های سنگینی را بپردازند؟

آیا اجرای سیاست های دوگانه موجب جلوگیری از نخبه پروری و نارضایتی شهروندان از وضع موجود نمی شود؟

آیا بهتر نیست به جای تعیین ضرب الاجل جهت پرداخت شهریه های سنگین، از نخبگان استان حمایت کرده و موجبات پیشرفت آنان و در نتیجه استان بوشهر را فراهم کنیم؟

 سردرگمی والدین

 برخی از والدین دانش آموزان  از سردرگمی خود خبر داده و افزودند: متأسفانه نمی دانیم بین اظهارات وزیر و مسئولین آموزش و پرورش استان، کدام را باور کنیم؟

آن ها اظهار داشتند: هم اکنون این موضوع موجب سردرگمی و به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه های ما تبدیل شده است.

 سیاست ابتدا پول، سپس ثبت نام مدیران برخی مدارس!

 این والدین با بیان این که هم اکنون در اکثر مدارس استان سیاست اول پول؛ سپس ثبت نام اجرا می شود، ابراز داشتند: فعلاً بسیاری از خانواده ها بین سخنان وزیر آموزش و پرورش، مسئولین آموزش و پرورش استان و مدیران مدارس بوشهر سردرگم مانده اند.

آنان تصریح کردند: از طرفی وزیر می گوید مدارس سمپاد حق دریافت شهریه ندارند، از طرفی دیگر مدیران این مدارس اعلام کردند حداقل نیمی از شهریه سنگین این مراکز در زمان ثبت نام می بایست پرداخت شود.

این والدین در پایان خواستار اعلام موضع رسمی و البته شفاف مسئولین آموزش و پرورش استان نسبت به این مهم شدند.