- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری مراسم شب قدر در ۲۵۰ مسجد دشتستان

امام جمعه برازجان از برگزاری مراسم شب قدر در ۲۵۰ مسجد و حسینیه در شهرستان دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم شب قدر در 250 مسجد دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان با تسلیت شهادت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: آن بانوی بزرگوار حق عظیمی بر گردن امت اسلامی دارد و با صرف ثروت و دارایی‌های خویش خدمات گسترده‌ای برای گسترش دین مبین اسلام انجام داد.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی در جهان بود که به اسلام و پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد و در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی و همه‌جانبه دشمنان علیه اسلام و پیامبر (ص) هجمه می‌آوردند از نظر روحی و مالی پیامبر اسلام (س) را حمایت و شرایط توسعه دین خاتم را هموار کردند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: ایشان هنگامی که همگان پیامبر را تکذیب می‌کردند، تصدیق و هنگامی که همگان پیامبر را رها کرده بودند، پشتیبانی کرد و رسول اکرم (ص) همواره از ایشان به نیکی یاد کرده‌اند.

مصلح ادامه داد: به خاطر نقش بالای حضرت خدیجه (ص) سال وفات ایشان را عام‌الحزن نامیدند و در این سال عزای عمومی مسلمین شکل گرفت.

وی با تشریح خطبه شعبانیه بیان داشت: در میان تمام ماه‌های سال ماه رمضان را برای خود برگزیده و به علت شرافت و شأن این ماه است که آن ‌را ماه خدا نامیده‌اند.

مصلح گفت: ماه مبارک رمضان رحمت، برکت و مغفرت را به همراه داشته، لحظاتش بهترین حظات است و همه در این ماه به میهمانی الهی دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این ماه تمامی اعمال مسلمین عبادت است و از اجر و پاداش بالایی برخوردار است تصریح کرد: در این ماه درهای بهشت به روی مسلمانان گشوده و درهای جهنم بسته است.

مصلح ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقرب به درگاه الهی است و بر اساس روایات شیطان در این ماه در غل و زنجیر است.

وی با اشاره به آیه “شهر الرمضان الذی انزل فیه القرآن” گفت: در این ماه تلاوت قرآن از ثواب بالایی برخوردار است و ثواب قرائت هر آیه قرآن در این ماه را مطابق با ختم قرآن ذکر کرده‌اند.

امام جمعه برازجان اذعان داشت: خوش اخلاقی، افطار مستمندان، سازگاری، تمرین گرسنگی و تشنگی قیامت و روز رستاخیز و توصیه به اطعام ایتام و صله ارحام در ماه رمضان باید مورد توجه تمامی امت اسلامی باشد.

مصلح ماه رمضان را ماه پالایش نفس دانست و بیان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و حسابرسی از خویش است و در این ماه باید به پالایش نفس خویش بپردازیم.

امام جمعه برازجان گفت: عبادت شب قدر از عبادت هزاران سال برتر است و باید از این شب‌ها برای اصلاح خویش بهره گیریم.

مصلح از برگزاری مراسم شب قدر در ۲۵۰ مسجد دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده مراسم شب قدر در ۲۵۰ مسجد و حسینیه و اماکن دشتستان با کیفیت مطلوبی برگزار خواهد شد.