- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری نشست روحانیون شیعه و سنی عسلویه

به گزارش عسلویه نیوز ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از نشست روحانیون شیعه و سنی بخش عسلویه در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: این نشست با هماهنگی‌های به عمل آمده در روز چهاردهم ماه جاری در شهر عسلویه برگزار می‌شود و قرار است این نشست در آینده به صورت ماهیانه در شهرهای کنگان و عسلویه به صورت جداگانه تشکیل و مشکلات فرهنگی منطقه بررسی و راهکارهایی برای رفع آن ارائه شود.
اهرمی تصریح کرد: شهرستان کنگان در واقع در حوزه فرهنگی در چند سال گذشته رشد خوبی داشته و با همکاری ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی و با فعالیت روحانیون مستقر در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان، وضعیت فرهنگی این دیر بهبود پیدا کرده و انتظار داریم که این وضعیت بهتر نیز شود.
وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های مشترک بین علمای شیعه و سنی در حفظ وحدت و همدلی بسیار تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز است و باید روند اتحاد این دو گروه با همین کیفیت ادامه یابد.
امام جمعه عسلویه نیز در ارتباط با نشست مشترک علمای این بخش گفت: ائمه جمعه اهل سنت و شیعه بیش از ۲۲ روستا و شهر در بخش عسلویه همواره ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و همواره تبادل اندیشه این علما موجب پیشرفت بیشتر منطقه شده است.
حجت‌الاسلام محمد گنجی بیان داشت: برگزاری نشست مشترک علمای بخش در واقع با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار می‌شود و انتظار داریم که استقبال خوبی از این نشست صورت گیرد و در تماس‌هایی که با ائمه جمعه داشته‌ایم همه علمای این بخش در این نشست حاضر می‌شوند.
وی اظهار داشت: ارائه راهکار برای پیشرفت وضعیت فرهنگی در بخش عسلویه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست مشترک است و امیدوار هستیم که بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.