گاز پارس جنوبی به عراق می‌رود
تاريخ ارسال خبر : 3 آگوست 2015 | ساعت 15:18 | کد خبر: 33727 | sv122 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: آزمایش خط لوله ۱۰۰ کیلومتری صادرات گاز به عراق پایان یافته و این خط لوله تا پایان مردادماه برای ارسال گاز آماده می‌شود.منطقه ویژه

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس، علیرضا غریبی اظهار داشت: هم‌اکنون در حال تخلیه آب از این خط لوله هستیم و پس از انجام آزمایش‌های نهایی که تا پایان مردادماه تداوم خواهد داشت این خط لوله آماده صادرات گاز می‌شود.

وی افزود: در فاز نخست امکان صادرات روزانه پنج میلیون مترمکعب گاز با انشعاب از خطوط منطقه وجود دارد و با تکمیل خط ششم این مقدار قابل افزایش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خط ششم سراسری، از پارس جنوبی شروع می‌شود و پس از گذر از استان خوزستان، در استان‌های لرستان، ایلام و کرمانشاه ادامه می‌یابد و در نهایت به دهکلان می‌رسد.

با ساخت قطعه دوم خط لوله ششم سراسری تا اواخر امسال و اوایل سال آینده علاوه بر افزایش ضریب اطمینان تامین گاز استان‌های غرب و شمال غرب در فصول سرد سال، امکان صادرات گاز به عراق تا ٢۵ میلیون مترمکعب در روز فراهم می‌شود.

غریبی یادآور شد: صادرات گاز به عراق از دو محور نفت شهر و بصره برای مصارف نیروگاه‌های بغداد و بصره مورد تقاضای عراق بوده که قرارداد صادرات گاز به بغداد نهایی و قرارداد صادرات گاز به بصره نیز در آینده نزدیک نهایی می‌شود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ