- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رهاسازی ۳ رأس آهوی جبیر در پارک ملی نایبند

مسئول محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی از رهاسازی ۳ رأس آهوی جبیر در پارک ملی نایبند در شهرستان کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رهاسازی 3 رأس آهوی جبیر در پارک ملی نایبند در شهرستان کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” سیدمحمدعلی حیدری‌پور بعد از ظهر امروز در آیین رهاسازی آهوهای جبیر در پارک ملی نایبند اظهار داشت: با تلاش محیط زیست پارس جنوبی، تعداد سه رأس آهوی جبیر از منطقه حفاظت شده گنو در بندر‌عباس به پارک ملی نایبند توسط این شرکت منتقل شدند.

وی افزود: در راستای رسالت زیست محیطی و توجه به محیط زیست منطقه، واحد محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و محیط‌بانی پارک ملی نایبند و مساعدت مدیریت محترم عامل مجتمع گاز پارس جنوبی و همکاری رؤسای محترم واحدهای حمل و نقل و خدمات رفاهی مجتمع، تعداد ۳ رأس آهوی ماده را از طریق به دام انداختن با تور صیادی از منطقه حفاظت شده گنو در بندر عباس، به پارک ملی نایبند انتقال داد.

این مسئول ادامه داد: سه آهوی ذکر شده بعد از یک ماه نگهداری در محوطه قرنطینه پارک ملی نایبند (به منظور وفق یافتن با شرایط محیطی)، هم‌اکنون در شرایط طبیعی محیطی پارک حفاظت شده نایبند رها شده‌اند.

حیدری‌پور با اشاره به خطر انقراض نسل این‌گونه آهو خاطر نشان کرد: آهوی جبیر یکی از گونه‌هایی است که در فهرست قرمز IUCN (سازمان بین‌المللی حفاظت محیط زیست) و در رده (EN) (در خطر انقراض) قرار گرفته است. وی یادآور شد: از این‌رو به منظور حفظ نسل این گونه ارزشمند، طرح پرورش آهوی جبیر در پارک ملی نایبند، در محدوده خشکی با مساحت ۱۰۰ هکتار، در حال انجام است.

حیدری‌پور اذعان داشت: آهوان از حدود ۱۵ گونه مختلف در سطح دنیا برخوردار هستند و از میان گونه‌های مختلف آهو در جهان، سه‌گونه آهوی ‌ایرانی، جبیر و آهوی کوهی در ایران زندگی می‌کنند.