دربی سرخابی با یک رنگ جدید
تاريخ ارسال خبر : 7 آگوست 2015 | ساعت 16:20 | کد خبر: 33757 | sv149 | چاپ این مطلب

گسترشی ها که رنگ زرد را به پیراهن شان اضافه کرده اند ، مقابل برادر بزرگتر می ایستند ؛ البته با یک لشگر تراکتوری سابقتراکتور

 

آخرین بازی دو تیم در هفته بیست و هشتم لیگ چهاردهم به مصاف هم رفتند که در تساوی در این بازی قهرمانی را از سرخپوشان گرفت و ماندگاری گسترشی ها در لیگ را تضمین کرد. بعد از این بازی هواداران تبریزی خیلی ناراحت شدند و حرف و حدیث های زیادی پیش آمد.

 

۱-هر دو تیم در هفته اول لیگ پانزدهم با نتیجه بدون گل بازی هایشان را به پایان بردند. تراکتورسازی برابر نفت تهران با نتیجه بدون گل در تبریز متوقف شد و در سوی دیگر گسترش با گرفتن یک امتیاز از سایپا به تبریز بازگشتند.

 

۲-هنوز مشخص نیست که در بازی با گسترش فولاد محمد ایرانپوریان کاپیتان تراکتور به میدان رود یا خیر؟ این بازیکن مصدوم شده و قرار بود علی حمودی به جای او در این بازی حضور داشته باشد اما او هم از سوی کمیته انضباطی محروم شده است.به همین خاطر پیش بینی می شود تونی در جناح راست از خالد شفیعی یا سعید آقایی بازی بگیرد و یان رمزی مدافع چپ دورگه تراکتور هم در این پست بازی کند. تونی هنوز نتوانسته این مشکل را حل کند. در دفاع میانی هم کاردوسو و شجاع خلیل زاده به میدان می روند.

 

۳-یکی از مشکلات دیگر در این بازی مشخص نبودن کاپیتان تراکتورسازی است. در صورتی که ایرانپوریان در این بازی غایب باشد، کادر فنی باید کاپیتان دوم تیمش را انتخاب کند. در بازی دوستانه برابر صبا بایرامی بازوبند را بسته بود اما هنوز تکلیف کاپیتانی معلوم نیست و تونی باید مشخص کند چه کسی بازوبند را ببندد.

 

۴-حمزه یونس در چند روز گذشته آماده حاضر شده و به احتمال زیاد در دربی به میدان می رود اما در تمرین دیروز مهرداد بایرامی در ترکیب تیم اصلی حضور داشت. بایرامی برای این بازی انگیزه های زیادی دارد . مهاجم تونسی تراکتور با شماره ۱۷ می خواهد استارت گلزنی هایش را بزند و فصل قبل هم ادینهو که خارجی بود در دربی رفت گل زد.

 

۵- تقابل شماره ۶ های دو تیم هم جالب است. بعد از سال ها بازیکنی به غیر از مهدی کیانی شماره ۶ تراکتور را می پوشد. سینا عشوری شماره ۶ جدید در بازی با نفت تهران فیکس بود اما در تمرینات در تیم اصلی ها حضور نداشت و به احتمال زیادی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می رود و دیروز هم تونی با او صحبت کرد. مهدی کیانی که با دلخوری از تراکتورسازی جدا شد برای این بازی انگیزه های زیادی دارد و این بار با شماره ۶ گسترش فولاد خودش را ثابت خواهد کرد.کیانی در میانه میدان جدال سختی با هافبک های جدید تراکتور دارد و از آنجایی که اعتقاد دارد تونی او را کنار نگذاشته به سمت او می رود.

 

۶-داود نوشی صوفیانی دروازه بان گسترش فولاد در دربی برگشت فصل گذشته به میدان رفت و با توجه به کری هایی که بازیکنان تراکتور برای او خواندند انگیزه اش برای بسته نگه داشتن دروازه بیشتر شده است.او که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور را دارد یکی از مشترکات دو تیم است.

 

۷-زوج مرتضی اسدی و محمد نصرتی بعد از یک سال دوری این بار برابر تراکتورسازی بازی خواهند کرد.نصرتی فیزیوتراپی را انجام می دهد تا بتواند هر طور شده در بازی روز جمعه به میدان رود. نصرتی و اسدی هر دو کاپیتان تراکتور بودند و حالا باید روبروی این تیم بازی کنند. حسینی و اکرامی دیگر مدافعان گسترش هستند که پیراهن تراکتور را پوشیده بودند و حتی حسینی در بازی برگشت نتیجه را به تساوی کشاند تا تراکتور از قهرمانی دور شود.

 

۸- در خط حمله تقابلی جالب دیده می شود چراکه زوج محمد ابراهیمی و سعید دقیقی برابر مدافعان جدید تراکتور به میدان می روند. هر دو مهاجم گل های سرنوشت سازی برای دو تیم به ثمر رساندند و دقیقی که گل قهرمانی سرخپوشان در جام حذفی را به ثمر رساند حالا باید دروازه این تیم را باز کند کاری که سال گذشته با پیراهن پیکان انجام داد.

 

۹- دو تیم اشتراکات زیادی با هم دارند و ۱۴ بازیکن از بین بازیکنان دو تیم در تیم های مقابل بازی کردند.از جمع تراکتوری ها سامان نریمان جهان، سعید آقایی ، خالد شفیعی، مهرداد بایرامی و فردین عابدینی در گسترش بازی کردند.داود نوشی صوفیانی،مهدی کیانی،مرتضی اسدی،محمد نصرتی،محسن حسینی،مصطفی اکرامی،شهرام گودرزی،سعید دقیقی و محمد ابراهیمی بازیکنان گسترش هستند که درتراکتور بازی کردند.

 

۱۰- حسن آذرنیا سرپرست فعلی گسترش فولاد که دو فصل قبل سرپرست تراکتور بود برابر این تیم کارهای گسترش را انجام می دهد. نکته جالب این است که او با ایوب ذوالفقاری سرپرست تراکتور در سال های گذشته در همین تیم همبازی بوده است.

 

۱۱-فراز کمالوند که جزو افتخاراتش لیگ برتری کردن تراکتور است برابر این تیم باید تیمش را روانه زمین کند. کمالوند برای دومین بار است که برابر تراکتورسازی قرار می گیرد .

 

۱۲- به احتمال زیاد تراکتور در این بازی از ۴ بازیکن خارجی استفاده می کند . کاردوسو،سزار ، حمزه یونس و یان رمزی ۴ بازیکن خارجی تراکتورسازی هستند.

 

۱۳- مهرداد بایرامی در بازی برگشت فصل قبل تراکتورسازی به دلیل مصدومیت حضور نداشت و به همین خاطر روز جمعه برای اولین بار برابر تراکتور بازی می کند. این بازی برای او حساسیت ویژه ای دارد.

 

۱۴- دو تیم همشهری که همیشه رابطه خوبی با هم داشتند و لقب دو برابر را یدک می کشند، تا به حال پنج بار به مصاف هم رفتند که دو بازی را تراکتورسازی پیروز شده، یک بار نیز گسترشی‌ها پیروز شده اند و دو بازی این تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

 

۱۵-از جمع بازیکنان تراکتور که در بازی فصل قبل برابر گسترش بازی کردند فقط خالد شفیعی، فرید بهزادی کریمی و ایرانپوریان حضور دارند و سایر بازیکنان تغییر کرده اند.

 

۱۶- در بازی رفت فصل گذشته لوسیانو ادینهو ۲ گل و فرشاد احمدزاده یک گل برای تراکتور زدند و برای گسترش هم جابر انصاری گل زد که هیچکدام در این بازی حضور ندارند.

 

۱۷-ترکیب احتمالی تراکتورسازی:محمدرضا اخباری،سعید آقایی(خالد شفیعی)،شجاع خلیل زاده، کاردوسو،یان رمزی، بختیار رحمانی، سزار،سروش رفیعی، سامان نریمان جهان، فرید بهزادی کریمی،مهرداد بایرامی(حمزه یونس)

 

۱۸-داود نوشی صوفیانی، مصطفی اکرامی، مرتضی اسدی، محمد نصرتی(محسن حسینی)امید نظامی پور،داسیلوا، مهدی کیانی، ایوب کلانتری، داریوش شجاعیان، محمد ابراهیمی و سعید دقیقی

 

۱۹- محمدرضا اکبریان داور این دیدار بازی رفت دو تیم در فصل گذشته را سوت زده و برای دومین بار دربی حساس تبریز را سوت می زند.

 

۲۰-احمد امیر کامدار که در دو سال گذشته در دربی های تبریز برای هر دو تیم بازی می کرد در بازی روز جمعه غایب است.ورزش ۳


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ