- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مردم چه کشورهایی بیش‌ترین و کم‌ترین استفاده از مرخصی‌ها را دارند

اگرچه مرخصی گرفتن می‌تواند به شما در رهایی از استرس کاری کمک کند، اما فقط دو سوم از کارمندان در سطح جهان از مرخصی‌ها و تعطیلاتی که به آن‌ها داده می‌شود استفاده می‌کنند.
نظرسنجی که از بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۴ کشور جهان انجام شده است نشان می‌دهد که کارمندان فرانسوی بیش‌ترین استفاده را از امکان فراغت خود از شغل می‌برند و ۸۹ درصد از آن‌ها از تمام مرخصی‌های خود استفاده می‌کنند.

در رتبه دوم آرژانتینی‌ها قرار دارند که ۸۰ درصد از آن‌ها از تمام روزهای مجاز تعطیلی خود استفاده می‌کنند در رتبه سوم نیز مجارستان با ۷۷ درصد قرار دارند.

اما از سوی دیگر ژاپنی‌ها کم‌ترین میزان استفاده را از مرخصی‌های خود داشتند، به طوری که فقط ۳۳ درصد از آن‌ها از تمام روزهای مجاز خود استفاده می‌کردند. قبل از آن‌ها نیز کارگران آفریقای جنوبی قرار داشتند که با ۴۷ درصد در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفته‌اند.

جان رایت نایب رئیس تحققات بازار جهانی در این باره گفت: دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از مردم از تعطیلات خود استفاده نمی‌کنند. بسیاری فکر می‌کنند که شغل آن‌ها مهم‌تر از هر چیزی است و آن را بر بسیاری از موارد دیگر حتی سلامت خود اولویت می‌دهند.

تحقیقات ما در سطح جهان نشان می‌دهد که دو سوم کارمندان و کارگران جهان از تمام مرخصی‌های خود استفاده می‌کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که میزان استفاده از مرخصی‌ها در بین جوانان کمی‌ بیش‌تر از افراد بالای ۵۰ سال است.

ترتیب استفاده از مرخصی‌ها به شرح زیر است. فرانسه با ۸۹ درصد، آرژانتین با ۸۰ درصد، مجارستان با ۷۸ درصد، بریتانیا با ۷۷ درصد ، اسپانیا با ۷۷ درصد، عربستان با ۷۴ درصد، ترکیه با ۷۴ درصد، اندونزی با ۷۰ درصد، مکزیک با ۶۷ درصد، روسیه با ۶۷ درصد، ایتالیا با ۶۶ درصد، لهستان با ۶۶ درصد، چین با ۶۵ درصد، سوئد با ۶۳ درصد، برزیل با ۵۹ درصد، هند با ۵۹ درصد، کانادا با ۵۸ درصد، آمریکا با ۵۷ درصد، کره جنوبی با ۴۷ درصد و ژاپن با ۳۳ درصد.