- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تعمیرات اساسی واحد شیرین‌سازی فاز ۱ پارس جنوبی

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از تعمیرات اساسی واحد شیرین‌سازی فاز ۱ پارس جنوبی در کمترین زمان ممکن و بدون حادثه خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” اکبر غلامی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع گازی با تولید بیش از ۴۳ درصد گاز کشور نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تامین سبد انرژی کشور دارد و در سال جهاد اقتصادی شاهد تلاش بی‌نظیری در این مجموعه هستیم.
وی از ادامه تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی در ماه رمضان خبر داد و افزود: برای افزایش بهره‌وری این امر بدون توقف با همت کارکنان و مدیران در حال انجام است.
رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از تعمیرات اساسی واحد شیرین‌سازی فاز ۱ پارس جنوبی در کمترین زمان ممکن خبر داد و خاطرنشان کرد: ردیف اول واحد شیرین‌سازی، تثبیت مایعات گازی، واحد گوگرد سازی و دیگ‌های بخار پالایشگاه فاز یک در اواخر تیرماه برای انجام تعمیرات اساسی در اختیار تعمیرات قرار گرفت که بحمدالله زودتر از موعد و بدون حادثه با انجام تمام دستور کارها و با دقت و کیفیت بالا انجام و در سرویس قرار گرفت.
غلامی تصریح کرد: مدیران ارشد شرکت ملی گاز برکاهش زمان تعمیرات اساسی بمنظور تولید حداکثری و برداشت بیش از پیش از میادین مشترک گازی تاکید دارند و با برنامه‌ریزی مناسب و همت و تلاش بینظیر همکاران تعمیراتی و دیگر گروه‌های پشتیبانی در سال جهاد اقتصادی، تعمیرات اساسی تاکنون روند خوبی داشته است.
رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول به اهم کارهای انجام شده در تعمیرات اساسی امسال اشاره کرد و یادآور شد: تعویض کاتالیست‌های واحد مرکاپتان‌زدایی، بازبینی و بازدید از برج‌های جذب و احیای آمین واحد نم‌زدایی مبدل‌های حرارتی، انجام تعمیرات پیشگیرانه کمپرسورهای صادرات و پروپان، تعمیر و تعویض شیرهای واحدهای مختلف، تعمیرات اساسی دیگ‌های بخار و توربین‌های گازی و انجام تعمیر پیشگیرانه بر روی ادوات و تجهیزات الکتریکی از جمله برنامه‌های تعمیرات اساسی است.
غلامی اذعان داشت: رفع عیب موفقیت‌آمیز از سیستم‌های کنترلی واحدهای تولیدی گوگرد و آب و بخار و اجرای تعمیرات پیشگیرانه روی سیستم‌های کنترلی پالایشگاه، سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق و دیگر تجهیزات ابزاردقیق که نقش حیاتی در استمرار تولید دارند توسط تعمیرات ابزار دقیق نیز از مهم‌ترین فعالیت‌ها در تعمیرات اساسی امسال است.
وی گفت: تعمیر و تعویض آجرهای نسوز ،مشعل و مبدل حرارتی کوره واکنش واحد گوگرد سازی نیز از جمله فعالیت‌های تعمیرات بوده است.
غلامی با اشاره به تعمیرات اساسی برق ابراز داشت: تعمیرات اساسی باطریها و UPS‌ها، الکتروموتورها با سطح ولتاژ ۴۰۰تا ۱۱ هزار ولت، تست رله‌های حفاظتی و انجام تغییرات و رفع اشکال از سیستم مدیریت توان یا PMS بدون نیاز به حضور شرکت سازنده از فعالیت‌های واحد برق در این دوره از تعمیرات اساسی است.
وی اضافه کرد: از همه توان و ظرفیت موجود برای انجام تعمیرات اساسی در کوتاه‌ترین زمان با بهترین کیفیت استفاده کرده‌ایم و انتظار داریم به اهداف مورد نظر برسیم.