- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تصویب ۳۱ طرح کشاورزی در دشتستان

“عسویه نیوز” رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از تصویب ۳۱ طرح کشاورزی در دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تصویب 31 طرح کشاورزی در دشتستان

به گزارش “عسویه نیوز” حسین قیصری در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه صنایع و زیرساخت‌های کشاورزی از مسائل مهمی است که مسئولان دولت خدمت‌گزار توجهی خاص به این امر دارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: توسعه اقتصادی کشور و بی‌نیازی به اقتصادی نفتی از مهم‌ترین اهدافی است که دولت خدمتگزار در قالب کارگروه توسعه کشاورزی برای آن تلاش می‌کند و اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت پذیرفته است.

قیصری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران نظام تاکیدات فراوانی بر ضرورت ایجاد سیستم اقتصاد مقاومتی در میهن اسلامی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان تاکید کردند.

وی اضافه کرد: گسترش تولید و حمایت از کشاورزی یکی از ابعاد برای توسعه زیربنای اقتصادی کشور و دستیابی به اقتصاد مقاومتی است و با گسترش تولید نیاز به واردات کاهش می‌یابد و به تبع آن تحریم‌های اقتصادی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بی‌اثر می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: شهرستان دشتستان توان و پتانسیل بالایی در مسیر توسعه صنایع کشاورزی دارد و با برگزاری هفتگی کارگروه توسعه کشاورزی در شهرستان دشتستان اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و در این زمینه از تمامی شهرستان‌های استان جلوتر هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از تصویب ۳۱ طرح کشاورزی در دشتستان خبر داد و عنوان کرد: طی یک ماه گذشته بیش از ۳۱ طرح مهم و بزرگ کشاورزی در شهرستان به تصویب رسیده است.

وی اذعان داشت: تصویب ۲۲ طرح توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال در جلسه کارگروه طرح توسعه کشاورزی دشتستان در هفته آخر تیر ماه از جمله این مصوبات است.

قیصری گفت: همچنین تعداد ۹ طرح کشاورزی با اعتبار ۸ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان در هفته جاری تصویب شده است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها نقش گسترده‌ای در توسعه سطح اشتغال شهرستان دارد و با اجرای این ۳۱ طرح‌ بالغ بر ۶۹ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می‌شود.

قیصری تصریح کرد: احداث چهار هکتار گلخانه و کشت داربستی در قالب چهار طرح، یک هکتار احداث باغ و اصلاح بستر باغ، پرواربندی گوساله ۴۵ رأسی و دو طرح خرید تراکتور و ادوات آن طرح‌های تصویبی در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان است.

وی اضافه کرد: طرح‌های مرغداری، پرواربندی، زنبورداری، تراکتورسازی، گاوشیری، حذف و جایگزینی نخیلات و کشت آلوئه‌ورا نیز از دیگر طرح‌های تصویبی در دشتستان است.