- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای ۵۵ پروژه عام‌المنفعه در منطقه عسلویه

به گزارش”عسلویه نیوز“سید پیروز موسوی امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: صنعت نفت به محیط پیرامونی خود توجه ویژه دارد و در حال حاضر در استان بوشهر کارهای بی نظیری در توسعه زیر ساخت‌ها انجام شده و امسال نیز چند طرح مهم مورد بهره‌برداری قرار میگیرد.
وی افزود: در چند سال اخیر در حوزه‌های راهسازی و ایجاد بزرگراه در استان بوشهر اقدامات مهمی صورت گرفته و به جرات میتوان گفت که جاده‌های استان بوشهر جزو سه استان برتر کشور هستند و پارس جنوبی در این موفقیت سهم ویژه‌ای دارد.
مدیرعامل پارس جنوبی از اجرای ۵۵ پروژه عام‌المنفعه در منطقه عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال ۵۵ پروژه مصوب در حوزه‌های درمانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی و توسعه زیرساخت‌ها در منطقه عسلویه و بیدخون و شهرستان کنگان اجرایی میشوند که ۲۴۵ میلیارد ریال از سفر مقام معظم رهبری به این طرح‌ها تخصیص یافته است.
موسوی تصریح کرد: از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداریها و دهیاریها و سایر دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم با پارس جنوبی همکاری کنند تا طرح‌ها در کمترین زمان اجرایی شوند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت چشمگیر شرکت‌های داخلی در پارس جنوبی گفت: قبلا قراردادهایی را با شرکت‌های خارجی برای فازهای تعریف شده داشتیم، اما به دلیل معطل کردن آنها در انجام کار، سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهور تصمیم گرفته شد، کار این فازها را به شرکت‌ها و پیمانکاران ایرانی واگذار کنیم و خوشبختانه امروز کار همه فازها با حضور متخصصان ایرانی در حال انجام است.
مدیرعامل پارس جنوبی از آماده‌سازی ۱۵۰۰ هکتار زمین برای توسعه صنعت پتروشیمی خبر داد و اذعان داشت: با توجه به وجود منابع غنی گاز در این منطقه و توسعه صنایع پتروشیمی آمادگی کامل داریم که سرمایه‌گذاران در صنایع پایین‌دست، میانی و تبدیلی برای این کار اقدام کنند و در حال حاضر ۱۵۰۰ هکتار زمین آماده با زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب در این منطقه وجود دارد.
موسوی افزود: سازمان منطقه ویژه هم به عنوان پشتیبان عملیات تولید، توسعه و بهره‌برداری کاملا برای همکاری آماده است.
وی بر اجرای پرشتاب فازهای در دست احداث تاکید کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین پیام مقام معظم رهبری هنگام حضور ایشان در منطقه، توسعه پرشتاب برداشت گاز از این میدان مشترک بود و این کار باید در اولویت برنامه‌های وزارت نفت و همه کشور قرار بگیرد و بدون تردید صنعت نفت یکی از مهم‌ترین جبهه‌های اقتصادی کشور است و میدان پارس جنوبی خط مقدم آن تلقی می‌شود.
مدیرعامل پارس جنوبی خاطرنشان کرد: شریک ایران در این میدان گازی، با کمک شرکت‌های نفتی دنیا همه توان و تلاش خود را برای برداشت بیشتر از آن به کار گرفته؛ ما هم به کمک مردم و مجلس باید این کار را انجام دهیم و در این زمینه، نقش استان بوشهر در شتاب‌دهی به توسعه زیرساخت‌ها شکل جدی‌تری پیدا خواهد کرد.
موسوی تصریح کرد: در دو سال اخیر از نظر میزان سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی رشد بسیار چشمگیری داشته‌ایم و بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت نفت کشور نیز خرداد سال گذشته امضا شده و به فضل خدا با اهتمام تمام مسئولان و با جهاد اقتصادی به سمت فتح قله‌های بلند در پارس جنوبی حرکت میکنیم.