- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خطر نشت آمونیاک در عسلویه مهار شد

عسلویه نیوزشرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: با تلاش و سرعت عمل بموقع متخصصان و مهندسان مجتمع پتروشیمی پردیس در منطقه عسلویه و مهار شدن نشتی مخزن A آمونیاک ، خطر ناشی از بخارهای این مخزن مهار و تحت کنترل درآمد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بامداد امروز (۱۷ مرداد) به دلیل افزایش فشار و دفرم شدن بخش کوچکی از جداره بیرونی مخزن A آمونیاک پتروشیمی پردیس ۱ در ناحیه سقف و پارگی جزیی محل جوش، منجر به نشت آمونیاک با فشار ۵۰ میلی بار شد.

براساس گزارش ستاد مدیریت بحران منطقه عسلویه، هم اکنون با تلاش پرسنل عملیاتی و واحد HSEQ این مجتمع پتروشیمی، ضمن مهار و کنترل خطر نشت بخارهای آمونیاک ، محتویات مخزن به سرعت در حال تخلیه است .

براساس این گزارش، واحدهای آمونیاک واوره مجتمع پتروشیمی پردیس به صورت نرمال در مدار تولید قرار دارند و این حادثه هیچ تاثیری در برنامه تولید واحدهای این مجتمع نداشته است.

این گزارش حاکی است، به علت وزش باد و خطر انتشار آمونیاک در منطقه و رعایت نکات ایمنی نیروهای مازاد پیمانکاری پتروشیمی های همجوار مجتمع پتروشیمی پردیس از منطقه خارج شده اند.

براساس این گزارش، این حادثه تلفات جانی نداشته است.

مجتمع پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده آمونیاک و اوره در جهان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی دربخش عسلویه  واقع است.