امنیت شهرستان عسلویه مرهون همکاری مردم است
تاريخ ارسال خبر : 9 آگوست 2017 | ساعت 9:09 | کد خبر: 36229 | sv644 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” سرهنگ صالحی در روز نشست با اصحاب رسانه بمناسبت روز خبرنگار گفت: امنیت شهرستان عسلویه مرهون همکاری مردم است.نشست خبری صالحی

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز”سرهنگ سهام صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه ضمن خیر مقدم با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: با رصد گیری از پرتال های خبری و فضای مجازی خوشبختانه خبرنگاران واقعیت ها را مدنظر دارند و این موضوع نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی دارد که در جهت تنویر افکار عمومی بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ صالحی ضمن تشریح فعالیت های واقدامات پلیس شهرستان در زمینه های مختلف، امنیت شهرستان را بسیار خوب مورد ارزیابی قرار داد و افزود: امنیت شهرستان به کمک مردم در سطح کشور مطلوب می باشد و امنیت شهرستان مرهون تلاش ها و همکاری مردم با پلیس است که اگر مردم همراه پلیس نباشند امنیت نیز برقرار نخواهد شد.

وی افزود: در شهرستان خوشبختانه جرایم خشن نداشتیم و سرقت ها نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ صالحی به ارتباط مردم و پلیس اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه اول سال جاری درخواست های مردم از پلیس از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ بالغ بر ۲۴۲۷۰ مورد بوده که درهمه این موارد پلیس درصحنه حاضر و خدمات مرتبط به شهروندان ارائه نموده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان افزود: همچنین در این مدت ۳۶۵ مورد تماس مردمی با سامانه ۱۹۷ برقرار شده و شهروندان عملکرد پلیس را ارزیابی نموده اند و این ارتباط مستمر و نزدیک زمینه و بستر خدمت به شهروندان عزیز را فراهم آورده است و انتظار ما از مردم اینست که تمام انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه ١٩٧ در میان بگذارند تا از این طریق بتوانیم خدمات خود را به نحو مطلوبتری ارائه دهیم.

سرهنگ صالحی به تلاش نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در پنج ماه امسال ۳۲۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شد ۷۰ درصد افزایش کشفیات داشته ایم و تمام این کشفیات با همکاری خود مردم به سرانجام رسیده است البته تمام کشفیات مربوط به خود مردم شهرستان نمی باشد.

وی افزود: در ادامه فعالیت های مبارزه با مواد مخدر ۶ باند توزیع مواد مخدر متلاشی و۲۰ نفر فروشنده عمده ۳۶ نفر خرده فروش و ۱۶۸ نفر متهم مرتبط با مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ صالحی افزود: از اول سال تاکنون ۹۵۴ نفر سرجمع در مقوله مواد مخدر دستگیر شدند و ۳۸ مرحله طرح پاکسازی اجرا شده که۷۳۰ معتاد کارتون خواب در نقاط مختلف شهرستان جمع آوری گردیدند.

سرهنگ صالحی با اشاره به عامل پیشگیری از مواد مخدر بیان داشت: ما درکنار اقدامات پلیسی تلاش کردیم که با حضور موثر در مدارس مساجد و مجالس و جلسات عمومی و همچنین برپایی نمایشگاههایی در مناطق شهری و روستایی ضمن آموزش عمومی زمینه وبستر مناسب را برای آموزش خانواده ها و جوانان به جهت پیشگیری از اعتیادفراهم کردیم.

کشف بیش از ۱۴۰ ملیارد انواع کالای قاچاق داشتیم که نسبت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش یافته است و نکته قابل توجه این که بخش قابل توجهی از کشفیات کالای قاچاق متوجه کالاهایی است که از خارج از استان به قصد عبور از شهرستان عسلویه وارد منطقه می شوند و با هوشیاری همکاران در ورودی شهرستان توقیف می شوند.

وی در ادامه بیان اینکه برخورد شدیدی با خودروهای شوای خواهند داشت خاطر نشان کرد: با خودروهای شوتی که امنیت و آسایش مردم را سلب می کنند برخورد خواهیم کرد ۲۵۰ دستگاه از این نوع خودرو ها را از ابتدای سال تا کنون توقیف کردیم رانندگان این نوع خودروها با تخلفات حادثه ساز متعدد سرعت و سبقت زیاد حرکات مارپیچ و سایر تخلفات مسیر را برای دیگر خودروها و عابرین پیاده ناامن می کنند لذا جهت پیشگیری از تصادفات اعمال قانون شدند. این نسبت به سال گذشته ۳۵۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان افزود: تلاش داریم تا پایان سال ساختمان پلیس راهور (راهنمایی و رانندگی ) را در خود شهر عسلویه مستقر کنیم.

در سال گذشته و ابتدای امسال ۳ پاسگاه انتظامی در سطح شهرستان در روستای اخند، روستای بیدخون و در چاه مبارک با همکاری و تعامل سازمان منطقه ویژه مورد بهره برداری واقع شد.

وی افزود : در ادامه خدمات رسانی به مردم بیش از ۴۰۰۰ هزار مورد انگشت نگاری در شهرستان انجام شده است و امیدواریم خدمات مطلوبتری به مردم نیز ارائه دهیم.

از حمایت های خوب و بی دریغ امام جمعه شهرستان فرماندار محترم و ائمه جمعه اهل سنت منطقه تشکر ویژه داریم ما خودمان را مدیون مردم می دانیم و خدمتگزار صدیق مردم هستیم.

درپایان این نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان با اهداء لوح تقدیر از تلاش های خبرنگاران شهرستان تقدیر کرد.
🌐 با عسلویه نیوز بروز باشید.
https://t.me/assalouyehnews


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ