- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برای جمع‌آوری ماهواره‌ها از قانون تخطی نکرده‌ایم

رضا محمدی یگانه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه پلیس بوشهر اظهار داشت: در اجرای این طرح مهم از رسانه‌ها انتظار داریم تا به قانون توجه کنند، تجهیزات ماهواره جرم است و ناجا موظف به اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره است.
وی افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم در اجرای طرح جمع‌آموری ماهواره‌ها با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر اظهار داشت: بسیاری از پدران و مادران معتقد بودند جمع آوری ماهواره طرح خوبی است و موجب جلوگیری از ناهنجاریها می‌شود.
محمدی یگانه با بیان اینکه میزان رضایتمندی مردم از پلیس در رتبه خوبی است، ادامه داد: برخی از جرائم خشن مانند تیراندازیها، آتش زدن منازل و مزارع، اسیدپاشی روی خودروها به دلیل اختلافات شخصی است که به وقوع پیوسته است.
وی در پاسخ به انتقاد یک خبرنگار از نحوه برخورد و عملکرد یکی از روسای پلیس شهرستان بوشهر گفت: عملکرد یک نفر را نباید به حساب یک سازمان یا نهاد بیاوریم، منکر این نیستیم که در ناجا نارسایی وجود ندارد اما دائما تلاش می‌کنیم تا نارسایی‌ها را شناسایی و برطرف کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد برخورد ناشایست نیروی انتظامی با خبرنگاران و عکاسان در شب دیدار شاهین و پرسپولیس گفت: ماموران نیروی انتظامی از ساعت ۱۵ همان روز تا ۴ بامداد فردا در سخت‌ترین شرایط مشغول به انجام وظیفه بودند و با توجه به اینکه شادی بعد از بازی هواداران موجب ناراحتی و سلب آرامش مردم می‌شد نیروی انتظامی با افرادی که اقدامات ناشایست و دور از شان داشتند برخورد کرد.
محمدی یگانه افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم نسبت به تمام جوانب و اقدامات نیروی انتظامی حساس باشند و سختی کار ماموران را نیز مد نظر داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: هرچند در برخی موارد ممکن است حقوق شهروندی ضایع شود اما در تلاش هستیم نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر گفت: نقش مردم در نظام اسلامی کاملا روشن است و آنچه موجب موفقیت نظام در عرصه‌های مختلف میشود مرهون حضور مردم است.
محمدی یگانه گفت: یکی از راه‌هایی که می‌شود مردم را برای بارور شدن امنیت همراه کرد اطلاع‌رسانی است و مهم‌ترین پل ارتباطی برای کمک به نیروی انتظامی رسانه‌ها و مهم‌ترین ابزار رسانه‌ها نیز خبرنگاران هستند.
وی بیان کرد: در استان بوشهر نیروی انتظامی به این نقش پی برده و تلاش کرده ارتباط منطقی با رسانه‌ها ایجاد کند.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد انتظارات ما از رسانه‌ها برآورده شده است، گفت: ناجا مجری قانون است و هرجا از قانون تخطی کند می‌تواند مورد مطالبه مردم باشد.
محمدی یگانه اضافه کرد: توجه به هشدارهای انتظامی، آموزش همگانی، استفاده از تیترهایی در راستای افزایش امنیت، درج تمام مطالب مطرح شده در نشست‌های خبری و انتشار مقاله‌های علمی در زمینه‌های مورد نظر نیروی انتظامی از سوی رسانه‌ها از جمله مواردی است که خبرنگاران باید در رسانه‌های خود مورد توجه قرار دهند.