- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تشکیل کارگروه نظام پیمانکاری و ساخت داخل

موسی سوری در بازدید از طرح‌های در دست اجرای شرکت نفت و گاز پارس اظهار داشت: با وجود تحریم‌های بین‌المللی در صنعت نفت، بیشترین موفقیت را در سال جاری داشته‌ایم و انتظار داریم تا پایان سال این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.
وی افزود: از توانمندی‌های متخصصان داخلی در توسعه پارس جنوبی پشتیبانی می‌کنیم و از متخصصان انتظار داریم با ابتکارات خود ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر همراهی کنند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تشکیل کارگروه نظام پیمانکاری و ساخت داخل خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت نفت و گاز پارس در زمینه ساخت تجهیزات نفتی در داخل کشور حمایت لازم را داشته و در این ارتباط تشکیل کارگروه نظام پیمانکاری و ساخت داخل در دستور کار شرکت نفت و گاز پارس قرار دارد.
سوری تصریح کرد: مجموعه نفت و گاز پارس به عنوان متولی توسعه فازهای پارس جنوبی، حمایت از پیمانکاران فعال در عرصه ساخت تجهیزات نفتی در داخل کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: در این زمینه در حاشیه برگزاری سومین همایش توسعه پایدار؛ دانایی‌محور که امسال برگزار میشود، تشکیل کارگروه نظام پیمانکاری و ساخت داخل مدنظر قرار گرفته است.
سوری گفت: با فعالیت این کارگروه و ارتباط مستمر با مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین وزارت صنایع و معادن، زمینه‌سازی برای ارتقای سطح ساخت داخل و بومی‌سازی صنایع نفت و گاز به موازات طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز پارس، تنها موظف به اجرای پروژه‌های مطرح در وزارت نفت است گفت: تنظیم استراتژی توسعه صنعتی و ساخت داخل و همچنین بسترسازی برای انتقال فناوری در حوزه کاری وزارت صنایع و معادن قرار دارد، با این وجود تلاش می‌کنیم تا با حمایت همه‌جانبه از پیمانکاران، روند بومیسازی صنایع نفت و گاز را ارتقا بخشیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: در این زمینه به تمام پیمانکاران فعال در حوزه پارس جنوبی اعلام شده تا در توسعه فازها، از تجهیزات ساخته شده در داخل کشور استفاده کنند و در صورت عدم استفاده پیمانکاران از ظرفیت‌های ساخت کالا در داخل کشور، پیمانکار خاطی جریمه خواهد شد.
سوری از تولید ۶۰ تا ۷۰ درصدی تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در داخل کشور خبر داد و تصریح کرد: روند رشد دانش فنی در صنعت نفت بسیار مطلوب است و در صورت وابستگی به تولیدات کشورهای صنعتی دو اصل پایداری تولید و پایداری پروژه‌های محتوایی دچار آسیب خواهد شد، بنابراین شرکت نفت و گاز پارس و شرکت ملی نفت ایران، تاکید ویژه‌ای به حمایت از ساخت داخل دارند.
وی افزود: هشت دکل حفاری در محدوده پارس جنوبی در حال فعالیت هستند و بین ۱۴ تا ۱۶ دکل دیگر برای توسعه تمام فازهای پارس جنوبی مورد نیاز است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ساخت این دکل‌ها در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و از آنجایی که تعویق پروژه‌های پارس جنوبی به دلیل کمبود دکل قابل توجیه نیست، از برخی از پیمانکاران برای مشارکت با شرکت‌های خصوصی سازنده دکل حفاری دعوت شده است.
سوری گفت: ساخت این دکل‌ها در مرحله مهندسی است و شرکت نفت و گاز پارس نیز حمایت از انجام آن را به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار خود قرار داده است.
وی یادآور شد: وزارت نفت برای موفقیت در پارس جنوبی تلاش بسیار ارزشمندی از خود نشان داده و به فضل خدا با تلاش همه‌جانبه برای احداث فازهای در دست احداث تلاش میکنیم.