- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سازمان نخل و خرما تشکیل می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: با تلاش نمایندگان مجلس، سازمان نخل و خرما تشکیل می‌شود.

خبرگزاری فارس: سازمان نخل و خرما تشکیل می‌شود

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه شنبه در نشست با مسئولان این شهرستان اظهار داشت: کشاورزی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل شهرستان دشتستان است و تا حدودی اقتصاد شهرستان دشتستان بر پایه کشاورزی استوار است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از حیث دارا بودن میزان بالای نخیلات و تولید سهم بالایی از خرمای سالانه استان بوشهر، خرما یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان محسوب می‌شود و پیگیری‌های فراوانی به منظور حل این مشکل داشته‌ایم.

موسوی‌نژاد با اشاره به کاهش قیمت خرما در سال‌های اخیر بیان داشت: ‌کاهش مداوم قیمت خرما در سال‌های اخیر یکی از اساسی‌ترین مشکلات بوده و امروز شاهد آن هستیم که قیمت خرما نسبت به سال‌های قبل به نصف رسیده است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش کشاورزی در توسعه زیرساخت‌های اشتعال اضافه کرد: حل مشکل اشتغال امروز به‌ عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی مطرح است و هر اندازه که به کشاورزان بی‌توجهی شود، مشکلات اشتغال بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به رفع خیل عظیمی از مشکلات نخلداران با تشکیل سازمان نخل و خرما افزود: تشکیل سازمان نخل و خرما را در دستور کار داریم و بنا داریم به طریق صحیح در زمان مناسب طرح آن را ارائه کنیم.

موسوی‌نژاد اذعان کرد: اخیرا نامه‌ای توسط نمایندگان ۱۶ استان نخل‌خیز در مورد تعیین قیمت خرید خرما و کنترل قیمت‌ها به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و سود زیاد دلالان امضا شده که به زودی تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت قصد دارد طرح‌های پیرامونی و کشاورزی را حمایت کند و در این راستا کشاورزان باید با حضور گسترده خود و ارائه طرح‌های جدید بخش خصوصی را فعال کنند و از این طریق شاهد زمینه توسعه شهرستان دشتستان در عرصه کشاورزی باشیم.

موسوی‌نژاد در همین راستا بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و واحد‌های بسته‌بندی خرما، سردخانه و بخش بازاریابی فروش خرما از مسائل مهمی است که می‌تواند به بهبود بازار خرما کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات بازار خرما بر بهبود وضعیت رفاهی مردم بسیار تاثیرگذار است تصریح کرد: از حیث اشتغال و فعالیت درصد بالایی از جمعیت شهرستان در عرصه باغداری و تولید خرما، حل این مشکلات در بهبود وضعیت معیشتی مردم اثرگذار است و با تمام توان در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.