- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فرهنگ مقاومت علیه ظالمان از ایران اسلامی نشأت گرفته است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه دشتستان گفت: فرهنگ مقاومت علیه ظالمان از ایران اسلامی نشأت گرفته است.

خبرگزاری فارس: فرهنگ مقاومت علیه ظالمان از ایران اسلامی نشأت گرفته است

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی در نشست با بسیجیان دشتستان اظهار داشت: کسانی که در شهادت امام علی (ع) تصمیم به انجام این واقعه تلخ گرفتند افراد بیگانه از دین نبودند بلکه خود را نیز از اصحاب پیامبر (ص) می‌دانستند و تصمیم خود را هم در مکان مقدسی گرفته و به حساب خود می‌خواستند امت اسلام را نجات دهند، اما چون معرفت دینی و بصیرت نداشتند این کارشان سبب ایجاد فتنه در دین پیامبر خدا شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان خاطر نشان کرد: افرادی که در شهادت امام علی (ع) دست داشتند به نوعی درد دین داشتند و به خیال خود می‌خواستند مسلمانان را نجات دهند اما چون دین‌شناس نبودند عمل آن‌ها باعث شد که اسلام به عقب بیفتد و با بی‌بصیرتی خود باعث شدند واقعه کربلا اتفاق بیفتد و بعد از آن نیز عباسیان بر مردم مسلط شوند.

هاشمی در خصوص بیداری‌های اسلامی شکل گرفته در کشورهای جهان بیان داشت: این بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه در واقع تحقق یکی از وعده‌های الهی برای زمینه‌سازی ظهور مهدی موعود (عج) است.

وی اضافه کرد: بیداری‌های اسلامی هم‌اکنون به شرق عربستان رسیده و با گذشت زمان می‌تواند در این منطقه فراگیر شود.

این مسئول در همین راستا اذعان داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و وعده‌های قرآن کریم ظلم پایداری ندارد و هرگاه ملت‌ها نسبت به حقوق خود آشنا شده و پایداری و پایمردی در برابر حاکمان ظالم کنند به طور قطع پیروز خواهند شد و این تنها در خصوص آل سعود نیست کما اینکه در تاریخ، مشابه آن زیاد اتفاق افتاده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه دشتستان با اشاره به اصرار دول غربی و آمریکا برای تحریم ایران با وجود تمامی مشکلات داخلی عنوان کرد: به اعتقاد من موضوع بحران اقتصادی، آشوب‌ها و نگرانی‌های اجتماعی آنها به حدی است که مجبور هستند، افکار عمومی دنیا را منحرف کنند و تحریم علیه ایران اسلامی را به‌عنوان یک ابزار انحراف در افکار ملت‌ها به کار ببرند، چرا که به خوبی می‌دانند تمام ضربه‌هایی که می‌خورند از ناحیه اسلامی است که ایران مدعی اوست.

هاشمی گفت: شاید تحریم‌ها به طور مقطعی به یک سری اهداف موقت و زودگذر نائل شوند اما تجربه ۳۳ ساله ایران اسلامی نشان داده که تحریم‌های گوناگونی که علیه ما به‌کار گرفته‌اند، روزبه‌روز ما را در پیمودن مسیری که انتخاب کرده‌ایم مصمم‌تر، منسجم‌تر و مقاوم‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: آمریکا در این چند سال که مدام به صورت نظامی وارد منطقه خاورمیانه اسلامی شده است هیچ وقت پیش‌بینی این نتیجه معکوس را نمی‌کرد، ولی اکنون با این زیاده‌خواهی‌های خود باعث شده که افکار عمومی امت اسلامی بیدار و علیه حاکمان ظالم دست نشانده آمریکا و استکبار بایستند و آنها را یکی پس از دیگری سرنگون کنند، در نتیجه می‌بینیم که آمریکا نه تنها به اهداف خود نرسیده، بلکه مدافعان خود را نیز از دست داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه دشتستان با تبیین نقش ایران اسلامی در تغییر و تحول کشورهای منطقه و جهان اسلام ابراز داشت: تحولات در جهان متأثر از یک سری بی‌عدالتی است و خود مردم آمریکا و اروپا معتقدند که مظلوم واقع شده‌اند و می‌گویند یک درصد بر ۹۹ درصد مردم جامعه حکومت ظالمانه می‌کنند و از طرفی یکی از کشورهایی هم که در این تغییرات و تحولات تاثیر دارند، ایران اسلامی است که فرهنگ مقاومت علیه ظالمان را به دیگر نقاط عالم صادر کرده است.

هاشمی متذکر شد: امروز در منطقه خاورمیانه هیچ کشوری و هیچ ابر قدرتی بدون لحاظ نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌تواند تغییر ایجاد کند و این موضوع را سیاست‌مداران بین‌المللی به خوبی درک کرده و به آن اذعان داشته‌اند.