- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز سومین جشنواره قرآنی حبل‌المتین در عسلویه

سومین جشنواره قرآنی حبل‌المتین در آیینی باشکوه با حضور مسئولان و مردم و علاقمندان به قرآن در عسلویه آغاز شد.

خبرگزاری فارس: آغاز سومین جشنواره قرآنی حبل‌المتین در عسلویه

به گزارش “عسلویه نیوز” مسئول روابط عمومی و فرهنگی پارس جنوبی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سومین جشنواره قرآنی حبل‌المتین ویژه ماه مبارک رمضان در سالن همایش‌های خلیج فارس سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی اظهار داشت: گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در سطح جامعه اهمیت زیادی دارد و همه مردم و مسئولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

حسین قربانی افزود: قرآن به عنوان بزرگترین کتاب در تاریخ بشریت شناخته شده و گسترش فرهنگ قرآنی به ویژه در این ماه عزیز و بابرکت اهمیت و ارزش زیادی دارد و نباید در این مسیر کوتاهی کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان منطقه ویژه تلاش زیادی برای افزایش معنویت و اخلاق اسلامی در منطقه دارد و مدیرعامل سازمان و سایر مدیران نیز در این مسیر تلاش بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند.

قربانی با بیان اینکه جشنواره قرآنی حبل‌المتین از امروز به مدت ۳ روز ادامه دارد گفت: باید نسبت به افزایش کیفیت این جشنواره اهتمام ورزیم و برنامه‌ریزی لازم نیز برای این مهم اندیشیده شده است.

وی یادآور شد: این جشنواره قرآنی در پنج جزء ترتیل، تحقیق (صوت و لحن) و اذان با حضور قاریان شاغل در شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس و قاریان و مؤذنان شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و بخش ویژه عسلویه برگزار می‌شود.

مسئول امور فرهنگی پارس جنوبی از مشارکت ۴۶۰ قاری در این جشنواره خبر داد و افزود: در این جشنواره قرآنی ۲۶۰ نفر در گروه برادران و ۲۰۰ نفر در گروه خواهران شرکت دارند.

قربانی بیان کرد: به برگزیدگان سومین جشنواره قرآنی حبل‌المتین، ۳ کمک هزینه سفر به حج عمره، ۶ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، ۶ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و ده‌ها جوایز نفیس دیگر اهدا می‌شود.