- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۲۲۰۰ بافنده فرش در دشتستان اشتغال دارند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: ۲۲۰۰ بافنده فرش در سطح شهرستان دشتستان اشتغال دارند.

خبرگزاری فارس: 2200 بافنده فرش در دشتستان اشتغال دارند

به گزارش “عسویه نیوز”  ابوالقاسم محمدزاده ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه و رونق اقتصادی کشور یکی از اهدافی است که دولت با جدیت دنبال می‌کند و تمام مسئولان در سطوح مختلف باید زمینه را برای تحقق این هدف مهم هموار سازند.

وی افزود: برای توسعه و رونق اقتصادی، همکاری و تعامل بخش‌های مختلف ضروری است و اصناف یکی از عناصر مهم در رونق و توسعه اقتصادی میهن اسلامی محسوب می‌شوند و با فعالیت‌ خویش نقش مهمی در بهبود فضای کسب و کار و توسعه فضای اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: به منظور گسترش فعالیت‌های اصناف مختلف شهرستان دشتستان اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده و شناسایی افراد فعال و توانمند در اصناف مختلف و سامان‌دهی فعالیت‌های ایشان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که این نهاد انجام داده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان بیان داشت: قالیبافی یکی از صنایع مهم شهرستان دشتستان محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر با انجام اقدامات مختلف زمینه رشد و توسعه این صنعت را به نحوی چشمگیر در سطح شهرستان هموار کرده‌ایم.

وی با اشاره به گستردگی فضای جغرافیایی شهرستان دشتستان، عنوان کرد: به دلیل گستردگی فضای جغرافیایی شهرستان دشتستان، گذر حوزه زاگرس جنوبی از این شهرستان و ارتباط با اقوام و عشایر استان فارس صنعت قالیبافی و بافندگی در این شهرستان دارای پیشینه‌ای طولانی است.

محمد‌زاده با بیان اینکه شهرستان دشتستان نیمی از بافندگان استان بوشهر را در خود جای داده، اذعان داشت: هم‌اکنون بیشتر بافندگان شهرستان دشتستان در بخش‌های بوشکان، ارم و شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان ساکن هستند که حدود نیمی از جمعیت بافنده استان بوشهر را شامل می‌شوند.

وی در ارتباط با جمعیت بافندگان شهرستان دشتستان گفت: با بررسی‌های انجام شده دوهزار و ۲۰۰ بافنده فعال در شهرستان دشتستان شناسایی شده‌اند که به طور مستمر در این حرفه اشتغال دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری از محل فعالیت ۲۱۰ قالیباف شهرستان دشتستان در بخش‌های بوشکان، ارم و شبانکاره از طرف اتحادیه فرش شهرستان و بازرسان این اداره بازدید شده است.

وی تصریح کرد: نبود تسهیلات ارزان قیمت، کمبود فضای مناسب، نبود شناخت کافی از نوع سلایق ذی‌نفعان در بازارهای هدف، دستمزد کم، تامین نخ و ابزارآلات، نبود نماینده و تاجر فعال برای ارتباط با بازارهای خارج، کوچ ییلاق و قشلاق قالیبافان عشایر از جمله مشکلات عمده صنعت فرش‌بافی در این منطقه است.

محمدزاده گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۲ بافنده فرش با دریافت گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای عضو اتحادیه فرش این شهرستان شدند.