نرخ میگوی درجه یک در کنگان
تاريخ ارسال خبر : 14 آگوست 2013 | ساعت 14:31 | کد خبر: 28079 | sv153 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”  رئیس اداره شیلات شهرستان کنگان گفت: قیمت میگو تاکنون نسبت به سال گذشته تغییری نکرده‌است و در بازار کنگان ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

محمد یزدانی در گفتگو با “عسلویه نیوز” با اشاره به اینکه صیادان سخت کوش شهرستان کنگان هم زمان با صیادان استان بوشهر کار صید میگو را آغاز کرده‌اند، بیان داشت: قایق‌های صیادی شهرستان از تاریخ ۹ مرداد و لنج‌های صیادی از تاریخ ۱۱ مردادماه کار صید میگو را در این شهرستان آغاز کرده‌اند.

وی اظهار داشت: صید میگو برای همه شناورهای کنگان در تمام صیدگاه‌های اعلام شده استان میسر است به جز صید در اعماق کمتر از پنج متر که ممنوع است.

رئیس اداره شیلات شهرستان کنگان تاکید کرد: شناورها با استفاده از تور ترال مخصوص صید میگو و نصب پانل چشمه مربعی روی تور به صورت الزامی اقدام به صید می‌کنند.

یزدانی خاطرنشان کرد: در اولین مراجعه شناورها از صیدگاه ها، وضعیت صید بسیار مناسب بوده و مقدار قابل توجهی از میگوی صید شده در بازار توزیع و به فروش رسیده است.

وی گفت: خوشبختانه قیمت میگو تا کنون نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و نسبت به سایر فراورده های دریایی مناسب تر است.

رئیس شیلات کنگان اظهار داشت: قیمت میگوی فروش شده امروز در بازار کنگان ۱۴ هزار تومان بوده است.

یزدانی گفت: میگوی صید شده توسط شناورهای کنگانی به لحاظ کیفیت درجه یک است. این آبزی از گونه های مرغوب خیلج فارس محسوب می شود.

وی یادآور شد: تاریخ خاتمه صید میگو وظیفه پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر است ولی معمولا مدت صید این آبزی در استان بوشهر ۳۰ تا ۴۵ روز است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ