اشتغال ۴۵۰۰ نفر در پتروشیمی دشتستان و گناوه
تاريخ ارسال خبر : 14 آگوست 2014 | ساعت 14:21 | کد خبر: 31785 | sv67 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” نماینده مردم دشتستان در مجلس از اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر در پتروشیمی دشتستان و گناوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به چین اظهار کرد: در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با برخی مقامات و سرمایه‌گذاران چینی، بازدیدهایی از صنایع مختلف پتروشیمی انجام گرفت.

وی افزود: یکی از اولویت‌های بنده در این سفر پیگیری مسایل مربوط به طرح پتروشیمی دشتستان بود که در سال ۸۶ توسط دولت نهم به تصویب رسیده و در این زمینه به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجموع ۲۸ طرح پتروشیمی مصوب، پتروشیمی دشتستان به مراحل اجرایی نزدیک‌تر از سایرین است، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه صنعتی شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نیاز جدی به راه‌اندازی صنایع اصلی و پایین دستی داریم که متاسفانه سال‌ها مردم از این نعمات بی‌بهره مانده بودند اما از دو سال پیش تاکنون اجرایی کردن پتروشیمی را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: نشست‌ها و رایزنی‌های متعددی با مسئولان مختلف انجام داده‌ایم که موافقت‌نامه و مجوزهای لازم و همچنین جانمایی و تهیه زمین و محل تامین منابع مالی انجام گرفته و با تعیین سرمایه‌گذار و فراهم کردن مقدمات برای آنها بسیاری از گره‌های کار گشوده شده است.

وی بیان کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات قبلی، بخشی از اعتبارات و فعال سازی پتروشیمی‌های دشتستان و گناوه از طریق فاینانس چین انجام خواهد گرفت که در این سفر پیگیر این موضوع بودیم.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه موضوع انتقال دانش فنی و مهندسی از چین به ایران و استفاده از تجارب علمی متخصصان نیز مدنظر بوده، گفت: مسئولان چینی موافقت کردند کارشناسانی به منظور در اختیار گذاشتن آخرین محصولات و دستاوردهای علمی در زمینه احداث صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی به جمهوری اسلامی ایران اعزام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مقدمات و امکانات لازم برای اجرایی شدن پتروشیمی دشتستان در دو سال اخیر در داخل و خارج از کشور انجام گرفته و امیدواریم به زودی شاهد کلنگ‌زنی این طرح مهم برای رشد صنعتی و اقتصادی منطقه باشیم.

این مسئول اظهار کرد: ایجاد اشتغال همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما بوده زیرا شاهد بروز مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی بر اثر معضل بیکاری هستیم و راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی می‌تواند در رفع مشکل اشتغال نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار داشته باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی‌های گناوه و دشتستان که از جزیره خارگ تامین خوراک می‌شوند، در زمان احداث حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهند داشت و امیدواریم در سه تا چهار سال به بهره‌برداری برسند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ